Аналізуються окремі аспекти розвитку європейської вищої освіти, розкривається її сутність,
особливості в умовах перехідного періоду. Подається загальна характеристика нормативно-
фінансових документів, їх соціальна та економічна доцільність, дається визначення Болонському
процесу, аналізується процес розвитку вищої освіти в кінці ХХ – початку ХХІ століття.
Стверджується, що розгляд європейської й національної вищої освіти під кутом зору інтенсифікації
Болонського процесу є актуальним і зумовлений нагальними потребами часу. Розглядаються основні
тенденції розвитку вищої освіти в контексті реалізації ідей розвитку вищої педагогічної освіти в країнах Європейського Союзу. Показано тлумачення європейського виміру в освіті інституціями Ради
Європи. Визначаються цілі та предмети вищої освіти, які носять однаковий характер у всіх
європейських країнах. Звернено увагу на оволодіння студентами основних елементів культури.
Окреслюються завдання вищої освіти. Характеризуються певні тенденції вищої освіти в
європейських країнах. Розглянуто особливості розвитку сучасної системи вищої освіти в Європі.
Some aspects of European higher education are analyzed, reveals its essence especially during the
transition period. General description of the regulatory and financial documents is presented, their social and
economic feasibility, it is defined the Bologna process, the process of acceleration of higher education in the
late XX – early XXI century is analyzed. It is argued that the study of European and national higher education
from the perspective of the Bologna Process intensification is an urgent and pressing needs due time. It is
lighted the main trends in higher education in the context of the ideas of education degree in the European
Union. It is showed the interpretation of the European dimension in education institutions of the Council of
Europe. It is defined the aims and the objects of higher education which are charactered in the same way in
all European countries. Attention is paid to mastering the basic elements of culture. Outlines the objectives of
higher education. Certain trends of higher education in European countries are characterized. The features of
modern higher education in Europe are examined.