DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22491
Title: Формування у студентів умінь здійснювати інтеграцію змісту навчальних предметів на уроках в початковій школі
Authors: Комар, Ольга Анатоліївна
Keywords: інтегрований урок
інтегрований блок уроків
наскрізна мета
integrative lesson
integrative block of subjects
the aim which goes through the block of lessons
Issue Date: 1996
Publisher: Видавництво УДПУ імені М.П. Драгоманова
Citation: Комар, Ольга Анатоліївна. Формування у студентів умінь здійснювати інтеграцію змісту навчальних предметів на уроках в початковій школі : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 - теорія та історія педагогіки / Комар Ольга Анатоліївна ; [наук. керівники : Бондар Володимир Іванович, Мороз Іван Васильович] ; УДПУ ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 1996. - 24 с.
Abstract: Защищается модель дидактической подготовки будущих учителей начальних классов к осуществлению интегрированного обучения младших школьников, а также результаты ее експериментального применения. Установлено, что она должна отражать основные компоненты деятельности студентов по подготовке и проведению интегрированных уроков, построенных на основе интегрированного содержания. Осуществлено внедрение предложеной модели. На основе проведенного исследования разработан спецкурс "Особености подготовки и проведения интегрированных уроков в начальной школе”. Целесообразно ввести этот спецкурс в учебный план педагогических факультетов вузов с целью усовершенствования профессиональной подготовки студентов.
The model of didactic preparation of future teachers of Junior forms for the development of integrative education of schoolchildren as far the results of its experimental inverimental investigation are defended in the thesis. It is established that it must reflect the main components of students' activity in conducting and preparing for an integrative lesson on the basis of it's integrative contents. The special course "The peculiarities of preparation for Integrative lessons at Junor school "is worked out on the basis of this invertion. It is necessary to include this special course In a scientific plan of pedagogical faculties at higher educational establishments, the aim of It is the further development of professional preparation of students.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22491
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
100313228.pdf6.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.