Защищается модель дидактической подготовки будущих учителей начальних классов к осуществлению интегрированного обучения младших школьников, а также результаты ее експериментального применения. Установлено, что она должна отражать основные компоненты деятельности студентов по подготовке и проведению интегрированных уроков, построенных на основе интегрированного содержания. Осуществлено внедрение предложеной модели. На основе проведенного исследования разработан спецкурс "Особености подготовки и проведения интегрированных уроков в начальной школе”. Целесообразно ввести этот спецкурс в учебный план педагогических факультетов вузов с целью усовершенствования профессиональной подготовки студентов.
The model of didactic preparation of future teachers
of Junior forms for the development of integrative education
of schoolchildren as far the results of its experimental inverimental investigation are defended in the thesis. It is established that it must reflect the main components of students' activity in conducting and preparing for an integrative lesson on the basis of it's integrative contents. The special course "The peculiarities of preparation for Integrative lessons at Junor school "is worked out on
the basis of this invertion. It is necessary to include this special course In a scientific plan of pedagogical faculties at higher educational establishments, the aim of It is the further development of professional preparation of students.