DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 34 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22138
Title: Сучасні тенденції розвитку спеціальної освіти в Україні та Польщі
Other Titles: Modern trends in the development of special education in Ukraine and Poland
Authors: Шевченко, В. М.
Keywords: реформування системи освіти
спеціальна освіта в Україні та Польщі
інтеграція та інклюзія
діти з особливими потребами
education system reform
special education in Ukraine and Poland
integration and inclusion
children with special needs
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Шевченко, В. М. Сучасні тенденції розвитку спеціальної освіти в Україні та Польщі / В. М. Шевченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 34. – С. 107-112.
Abstract: У статті автор розкриває сучасні тенденції розвитку спеціальної освіти в Україні та Польщі. Автор зазначає, що сучасний етап інноваційного розвитку суспільства відзначається формуванням нового погляду на освіту. Процес грунтовного реформування системи освіти, який наразі відбувається в Україні, не обходить стороною і спеціальну освіту. Автор відзначає, що забезпечення права і комфортних умов на освіту дітей з особливими потребами є необхідною характеристикою демократичного цивілізованого суспільства. Польща пройшла цей шлях на початку 90-х років ХХ ст., цим шляхом має йти і Україна. Реалізація прав на освіту дітей з обмеженими можливостями розглядається як одне з найважливіших завдань державної політики в галузі спеціальної освіти як України, так і Польщі. Автор дає характеристику двом системам освіти, проте зазначає, що система спеціальної освіти у двох країнах розвивається своїм шляхом, внаслідок чого кожен етап розвитку співвідноситься з певним періодом в еволюції ставлення держави до осіб з особливими потребами.
In the article the author reveals the current trends in the development of special education in Ukraine and Poland. The author notes that the modern stage of the innovative development of society is marked by the formation of a new outlook on education. The process of thorough reform of the education system, which is currently taking place in Ukraine, does not bypass the special education. The author notes that ensuring rights and comfortable conditions for the education of children with special needs is a necessary characteristic of a democratic civilized society. Poland went this way in the early 90s of the 20th century, this way Ukraine should go. Realization of the rights to education of children with disabilities is considered as one of the most important tasks of the state policy in the field of special education in both Ukraine and Poland. The author gives a characterization of the two education systems, but notes that the special education system in two countries develops in its own way, as a result of which each stage of development corresponds with a certain period in the evolution of the state's relationship to persons with special needs.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22138
Appears in Collections:Випуск 34

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20_Shevchenko V.N..pdf357.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.