У статті розглядається проблема формування елементарних математичних уявлень у дітей з помірною
та тяжкою розумовою відсталістю. Автором охарактеризовано психологічні особливості, типи та рівні засвоєння
знань з математики (рахунку) дітьми з тяжкими інтелектуальними порушеннями. Розкрито сутність та зміст
середовищного, особистісно-орієнтованого, діяльнісного методологічних підходів, що стали підґрунтям для
розробки технології оптимізації засвоєння математичних уявлень дітьми з розумовою відсталістю.
Охарактеризовано систему дидактичних принципів організації освітньо-виховного середовища, таких як: принцип
наочності та практичної діяльності; усвідомленості й активності в навчанні; спрощення навчального матеріалу;
принцип системності та послідовності засвоєння навчального матеріалу; науковості та доступності;
диференційованого та індивідуального підходу; організації комплексного навчання математиці (рахунку); принцип
корекційної спрямованості навчання математиці; ,,наскрізний” принцип формування математичних уявлень та
навичок. У статті автор розкриває зміст психологічного та педагогічного блоків технології організації оптимізації
засвоєння математичних уявлень дітьми з розумовою відсталістю, а також етапи її впровадження.
The article with the problem of elementary mathematical representation formation in children with moderate and
severe mental retardation. The author characterizes the psychological features, types and levels of knowledge mastering in
mathematics (arithmetics) by children with severe intellectual disabilities. The essence and content of environmental,
personally-oriented, activity-based methodological approaches that have become the basis for the development of
technology for optimizing the assimilation of mathematical representations by children with mental retardation is revealed.
The system of didactic principles for organizing the educational and educational environment, such as: the principle of
visibility and practical activity, is characterized; awareness and activity in learning; simplification of educational material; the
principle of systematic and sequential assimilation of educational material; scientificity and accessibility; the differentiated
and individual approach; the organization of integrated instruction in mathematics (arithmetics); the principle of correctional
orientation of teaching mathematics; the comprehensive principle of formating mathematical representations. The author
has revealed the content of psychological and pedagogical blocks of the technology for optimizing the assimilation of mathematical representations by children with mental retardation, as well as the stages of its implementation.