У статті висвітлюються особливості розвитку психічних процесів у дітей з тяжкими порушеннями
мовлення, які впливають на засвоєння знань і вмінь з продуктивних видів діяльності. Описуються труднощі в
оволодінні продуктивними видами діяльності дітьми із загальним недорозвиненням мовлення та заїканням.
У статті розкриваються завдання та зміст навчання образотворчої і конструктивної видів діяльності
дошкільників, а також підходи до планування занять з урахуванням мовленнєвих, сенсорних, моторних та інших труднощів дітей із порушеннями мовлення. Окреслюються основні корекційні завдання, які вирішуються на
заняттях з продуктивних видів діяльності в логопедичних групах, та шляхи їх розв’язання.
Описуються словесні, наочні і практичні методи та прийоми, які сприяють вирішенню освітніх, виховних і
корекційних завдань з образотворчої і конструктивної видів діяльності дошкільників. Подається орієнтовна
структура заняття з розвитку продуктивних видів діяльності.
The article describes the peculiarities of the development of mental processes in children with severe speech
disorders (SSD), that influence the absorption of knowledge and skills of productive activities. The article is highlighted
difficulties in acquiring of skills of different productive activities in children with general underdevelopment of speech and
stuttering.
The article considers tasks, the content of teaching and upbringing of the artistic and constructive types of
activities of preschoolers and approaches to the planning of classes taking into account speech, sensory, motor and
other difficulties of children with speech disorders. It also considers main correctional tasks of classes on productive
activities in logopedic groups, and ways of their solution.
The article represents verbal, visual and practical methods and techniques that contribute to solving of
educational and correctional tasks of artistic and constructive activities of preschoolers. It contains an exemplary
structure of the class on development of productive activities.