У статті розглядаються питання модернізації системи надання корекційної допомоги дітям раннього віку
та фахового супроводу сім’ї, що виховує дитину з порушеннями психофізичного розвитку. Здійснено аналіз
сучасних наукових джерел з нейрофізіології, нейропсихології та розвідок з питань дозрівання центральної
нервової системи і значення формування зорово-рухової координації у дітей групи ризику. Проаналізовано
науково-методичне забезпечення центрів розвитку, що розробляють програми комплексної абілітації, зокрема,
методики діагностування, методики надання корекційною-реабілітаційних послуг, напрями реалізації програми в
умовах спеціально створеного середовища та супроводу сім’ї поза межами спеціальних закладів. Визначено
основні принципи, напрямки та цілі на яких базується програма комплексної абілітації. Обгрунтовано необхідність
залучення фахівців різних галузей знань до процесу укладання та реалізації програми, а також підготовки батьків
з метою щоденного вправляння визначених цілей у повсякденному житті.
The article examines the issues of modernization of the system of providing correctional care to children of early
age and professional family support, which educates a child with psychophysical developmental disorders. An analysis
of modern scientific sources on neurophysiology, neuropsychology and investigation on maturation of the central
nervous system and the importance of the formation of visual-motor coordination in children at risk groups. Studied the
scientific and methodological support of centers which developing programs of comprehensive abilitation, in particular,
diagnostic methods, methods of providing rehabilitation services, directions of program realization in conditions of
specially created environment and family support outside of special establishments. Determined, the main principles,
directions and goals on which is based the program of integrated abilitation. Substantiated the necessity of attracting
specialists from different fields of knowledge to the process of development and implementation of the program, as well
as the preparation of parents, with the aim of daily implementation of the program into the life of the child.