Стаття присвячена життю, освітньо-організаційній і науково-педагогічній діяльності видатного
українського вченого-дефектолога І.П. Соколянського. Розглянуто витоки його становлення як фахівця в галузі
сурдопедагогіки, виникнення професійного інтересу до проблем виховання дітей з комплексним порушенням
сенсорного розвитку –сліпоглухих. Узагальнені основні результати організаційно-управлінської, викладацької та
науково-методичної діяльності І.П. Соколянського у харківський (1923-1939рр) та московський (1939-1960рр)
періоди. Зокрема, наголошується на методологічному значенні ідей І.П. Соколянського для сучасної спеціальної
педагогіки та психології компенсаторно-корекційного розвитку.
The article is devoted to the life, organizational, educational and scientific-pedagogical activity of outstanding
defectologist Ivan Sokoliansky. The beginnings of formation as a specialist in the field of surdopedagogics, the
emergence of professional interest to the problems of education of children with complex disorders of sensory
development - deafblind. It summarizes the main results of the organizational-administrative, teaching and scientificmethodical
activity in Kharkov (1923-1939gg) and Moscow (1939-1960gg) periods. It emphasizes the importance of Ivan
Sokoliansky’s methodological ideas for modern special education and psychology compensatory and corrective
development.