DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 8 (9-10) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22042
Title: Позаакадемічна освіта – нова філософія освітньої діяльності
Other Titles: Non-academic education – a new philosophy of educational acnivity
Authors: Жукова, Г. В.
Keywords: позаакадемічна освіта
філософське освоєння світу
non-academic education
philosophical development of the world
Issue Date: 2018
Publisher: "Видавництво "Гілея"'
Citation: Жукова, Г. В. Позаакадемічна освіта – нова філософія освітньої діяльності = Non-academic education – a new philosophy of educational acnivity / Г. В. Жукова // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : collection of scientific papers. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2018. – Вип. 8 (9-10) : філософські науки. – С. 71-79.
Abstract: Основними принципами позаакадемічної освіти, відповідно досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених та українських державних програм є: орієнтація навчання на задоволення актуальних потреб його суб'єктів; зв'язок з практикою, який проявляється в спрямованості на здобуття життєвих навичок і підготовку до активної участі в житті суспільства; наявність мобільних гнучких програм, індивідуальних освітніх стратегій, спрямованих на вираження, прийняття і повагу індивідуальних особливостей. Фунда-ментом позаакадемічної освіти є діяльнісна парадигма, яка висуває в якості головної мети розвиток особистості учня на основі освоєння універсальних способів діяльності, подолання консервативних відносин в освіті, зростання креативності, орієнтованої на інновації.
The main principles of non-academic education, respectively, of research of domestic and foreign scientists and Ukrainian state programs are: orientation of training to meet the actual needs of its subjects; communication with practice is manifested in the focus on learning life skills and preparation for active participation in society; availability of mobile flexible programs, individual educational strategies aimed at expressing, accepting and respecting individual characteristics. The foundation of non-academic education is an activity paradigm, which protests as a main goal the development of the student's personality through the development of universal ways of working, overcoming conservative relations in education, and creativity-oriented innovation.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22042
Appears in Collections:Випуск 8 (9-10)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhukova H. V..pdf222.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.