DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/218
Title: Соціально-педагогічні засади виховання моральної культури старшокласників засобами ноосферної освіти
Authors: Нечипорук, Любов Іванівна
Keywords: ноосферна освіта
засоби ноосферної освіти
ноосферне моральне мислення
моральна культура особистості
моральна діяльність
соціокультурна діяльність
ноосферна діяльність
життєтворчість
moral culture of personality
noosphere education
means of noosphere education
noosphere moral thinking
moral activity
noosphere activity
vital creation
Issue Date: 2009
Publisher: НПУ імені М.Драгоманова
Citation: Нечипорук, Любов Іванівна. Соціально-педагогічні засади виховання моральної культури старшокласників засобами ноосферної освіти : автореферат дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / Л. І. Нечипорук ; наук. керівник С. Г. Карпенчук ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2009. - 20 с.
Abstract: Теоретично обгрунтовано суть понять "ноосферна свідомість", "ноосферне моральне мислення", "ноосферна діяльність", "ноосферна освітня парадигма". Визначено критерії когнітивного, афективного та діяльнісного компонент моральної культури старшокласників у контексті ноосферної освіти. Обгрунтовано ефективність засобів ноосферної освіти (основ герменевтики, феноменології, акмеології, аутогностики, мистецтва, інформаційного середовища, діалогу культур, соціокультурної діяльності). Виділено соціально-педагогічні засади виховання моральної культури старшокласників. Як соціально-педагогічне забезпечення процесу виховання моральної культури на ноосферній основі запропоновано організаційно-технологічну модель на підставі мети, принципів, змісту (у контексті когнітивного, афективного та діяльнісного її компонентів), функціонуванні (засобів, психологічних механізмів), організації (соціально-педагогічних умов) і результату. Ефективність методики теоретично обгрунтовано й експериментально доведено. Наведено рекомендації щодо організації процесу виховання моральної культури старшокласників засобами ноосферної освіти.
The theoretical substantiation of conception of noosphere consciousness, noospfere moral thinking, noosphere activity, noosphere educational paradigm, etc. was researched in this thesis. It was determined the criterions of cognitive affective and active components. Of senior pupils moral culture in context of noosphere education. Ihe efficacy ways of noosphere education basis of germenevtika, fenomenologiya, akmenologiya, autognostia, arts, information surrounding, cultural dialogue, social cultural activity were proved, іt was emphasized social pedagogical foundations of education senior pupils moral culture. Organizational technological modal became the social pedagogical providing process of education moral culture on noosphere base as integrity unity of aim, principles, content (in the context of cognitive, affective and active components), functioning (means, phycological mechanism), organization (social pedagogical conditions) and result. The technological modal of moral culture education realizes unity of pedagogical conditions and lies in carrying out purposeful influence on the process of moral cultural education on the base of variety and dynamic using complex means of noosphere education. The efficacy of methods was theoretically researched and experimental proved, it was determined instructions of organization the process of moral culture education senior prepils by means of noosphere education.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/218
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nechyporuk.pdf338.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.