У статті розглянуто та проаналізовано науково-педагогічні джерела, що розкривають сутнісні аспекти професійної підготовки студентів-економістів до підприємницької діяльності.
Розкрито теоретичні основи професійної готовності майбутніх економістів до підприємницької діяльності як поетапне навчання від простого до складного, цілісність процесу навчання та загальної професійної освіти, інтегрованість дисциплін.
На основі поглибленого аналізу філософських, економічних, педагогічних, психологічних досліджень подано актуальні аспекти
The academic sources that reveal essential aspects of professional preparation of students, future economists, to business activity are considered and analyzed in this article.
The theoretical basis of professional readiness of future economists for business activity are revealed as step-by-step training, as the integrity of educational process and general professional preparation, as integration of disciplines.
Relevant aspects of introducing theory and methodology for professional preparation into the content of future economists preparation are presented on the basis of in-depth analysis of philosophical, economic, pedagogical and psychological research