Діюча система шкільного фізичного виховання неспроможна подолати зростаючу динаміку захворюваності
учнів. Встановлено, що більшість хвороб опорно-рухового апарату та зорової системи виникають на початковому
етапі навчання внаслідок інтенсивного дидактогенного впливу.
Мета дослідження полягала у визначенні ефективності оздоровчо-прикладного впливу процесу фізичного
виховання на стан рухової функції, постави та зорової працездатності учнів 6 – 8 років у період становлення основних
навчальних умінь та навичок.
Проведені комплексні 2-х річні дослідження процесу навчання учнів початкової школи свідчать про недостатню
реалізацію оздоровчо-розвивального та прикладного потенціалу шкільної фізичної культури, що призводить до
дезадаптації організму дітей під впливом інтенсивних навчальних навантажень. Перспективним шляхом до збереження
здоров’я учнів та забезпечення успішної адаптації організму до високих вимог сучасного шкільного навчання є
модернізація системи фізичного виховання початкової школи на основі кінезіологічного підходу.
The issue of preserving the health of children entering school education is
essential for every national education system that seeks to provide a modern level of knowledge.
Such aspirations involve an extremely intense educational work directed at the primary school to master the abilities and
skills to read, write, count, etc., that is, in the mastery the basics of the «profession» of the pupil.
The current system of school physical education, aimed largely at overcoming the deficit of motor activity, is now unable to
overcome the negative dynamics of the increasing incidence of schoolchildren.
It was revealed that most of the illnesses of the locomotor system and the visual system arise as a result of didаctogenic
influence, that is, the effect of intense training loads.