DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20652
Title: Проблема розробки та реалізації гнучких педагогічних технологій навчання у вузі
Authors: Гохберг, Ольга Сергіївна
Keywords: педагогічна технологія навчання
гнучкі педагогічні технології навчання
монопредметне навчання
Issue Date: 1995
Publisher: УДПУ ім. М.П. Драгоманова
Citation: Гохберг, О. С. Проблема розробки та реалізації гнучких педагогічних технологій навчання у вузі : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 - теорія і історія педагогіки / Гохберг Ольга Сергіївна ; [наук. кер. Б. І. Коротяєв] ; УДПУ ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 1995. - 23 с.
Abstract: Защищается научная работа, посвященная вопросам разработки и реализации монопредметного варианта гибких технологий обучения на основе противопоставления традиционным. Разработаны и внедрены в практику работы вузов: учебный план, созданный на основе монопредметного принципа поэтапной подготовки /гуманитарной, фундаментальной ; методики определения уровня теоретической подготовки, работоспособности / по всем изученным дисциплинам / и общефизической подготовки. Установлено, что монопредметньй вариант гибких педагогических технологий обучения способствует повьшению качества подготовки будущих специалистов в целом, поэтому может быть предложен для внедрения в практику работы учебных заведений.
The scientific work devoted to the development and implementation of a monopredetic version of flexible teaching technologies based on the opposition of the traditional one. Developed and implemented in the practice of the work of universities: a curriculum, created on the basis of the monopredetic principle of staged training / humanitarian, fundamental; methods of determining the level of theoretical training, working capacity / for all studied disciplines / and general physical training. It has been established that a monopredetic version of flexible pedagogical teaching technologies contributes to the improvement in the quality of training of future specialists in general, and therefore can be proposed for introduction into the practice of the work of educational institutions.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20652
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
100310941.pdf833.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.