Дисертаційне дослідження присвячене вивченню проблеми підготовки вчителя до комунікативної діяльності шляхом оволодіння одним із його компонентів — мовлення.
Визначено, що ефективність формування мовленнєвих умінь залежить від оптимальності структури, змісту і форм спеціально змодельованої позанавчальної діяльності у навчальному закладі, зокрема, якщо цей процес базується на складових: цільова педагогічна установка, системність, особистісна значущість набутих умінь, технологічність.
Диссертационное исследование посвящено изучению проблемы подготовки учителя к коммуникативной деятельности путем овладения одним из ее компонентов — речью. Определено, что эффективность формирования речевых умений зависит от оптимальности структуры, содержания и форм специально смоделированной внеучебной деятельности в высшем педагогическом учебном заведении, в особенности, если этот процесс базируется на таких составляющих: целевая педагогическая установка, системность, личностная значимость обретенных умений, технологичность.
The research is dedicated to the question of preparing teacher to communicative activity by seireing one of its components — speech. It is definite, that effectivity of speech skills formation depends upon optimality of structure, contents and forms which were specially modelled for out-of-school activity in higher educational pedagogical institution, especially, if this process is based on such components as pedagogical aim, systemativity, personal significance of possessed, skills, technologity.