DSpace at library NPU Dragomanova » Соціальна робота в Україні: теорія і практика » 2016 рік » № 3-4 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20421
Title: Наставництво як форма підготовки дітей-сиріт до самостійного життя
Authors: Грицанюк, В. В.
Keywords: дитина-сирота
наставництво
наставник
деінституціалізація
життєва компетентність
професійна компетентність
соціальна компетентність
комунікативна компетентність
культурна компетентність
ребенок-сирота
наставничество
наставник
деинституциализация
жизненная компетентность
профессиональная компетентность
социальная компетентность
коммуникативная компетентность
культурная компетентность
orphans
mentoring
mentor
deinstitutionalization period
life
professional
social
communicative and cultural competence
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Грицанюк, В. В. Наставництво як форма підготовки дітей-сиріт до самостійного життя / В. В. Грицанюк // Соціальна робота в Україні : теорія і практика : науково-методичний журнал. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 3-4. – С. 44-51.
Abstract: Розкрито зміст поняття “наставництво” та принципи його реалізації в соціальній роботі. Охарактеризовано напрями роботи наставників із дітьми-сиротами. Значну увагу при викладі основного матеріалу статті зосереджено на компетентностях наставника. Проаналізовано у чому заключається зміст таких компетентностей наставника як життєва, професійна, соціальна, комунікативна та культурна компетентність. Зроблено висновки, що тільки збалансоване володіння наставником кожною з компетентностей забезпечує якість і тривалість стосунків у парі. Окреслено переваги та недоліки впровадження офіційного інституту наставництва в Україні. Обґрунтовано, що наставництво є оптимальною формою підготовки дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, до самостійного життя в період деінституціалізації.
Раскрыто содержание понятия “наставничество” и принципы его реализации в социальной работе. Охарактеризованы направления работы наставников с детьми-сиротами. Значительное внимание при изложении основного материала статьи сосредоточено на компетентностях наставника. Проанализировано в чем заключается содержание таких компетенций наставника как жизненная, профессиональная, социальная, коммуникативная и культурная компетентность. Сделаны выводы, что только сбалансированное владение наставником каждой из компетенций обеспечивает качество и продолжительность отношений в паре. Определены преимущества и недостатки внедрения официального института наставничества в Украине. Обосновано, что наставничество является оптимальной формой подготовки детей-сирот и детей, лишенных родительской опеки, к самостоятельной жизни в период деинституциализации.
The content of the concept of “mentoring” and the principles of its implementation in social work. The characteristic lines of mentors with orphans. Considerable attention at the main material article focuses disclosure competencies mentor. The analysis consists in what the content of such competencies as life coach, professional, social, communicative and cultural competence. The conclusion is that only a balanced ownership mentor each of the competencies ensures the quality and duration of the relationship in a pair. Outlined advantages and disadvantages of introducing formal mentoring institution in Ukraine. Proved that mentoring is the best form of training for orphans and children deprived of parental care for independent living in the period of deinstitutionalization.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20421
Appears in Collections:№ 3-4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hrytsaniuk.pdf370.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.