Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Виконавська стабільність майбутніх учителів музики з позиції методології системи наукових підходів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Юань Кай
dc.date.accessioned 2018-06-25T07:20:20Z
dc.date.available 2018-06-25T07:20:20Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Юань Кай. Виконавська стабільність майбутніх учителів музики з позиції методології системи наукових підходів / Юань Кай // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 23 (28). - С. 103-107. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19693
dc.description.abstract У статті порушені загальні питання щодо методологічного аналізу системи наукових підходів дослідження фахової підготовки майбутніх учителів музики. Аналізується теорія та специфіка виконавської діяльності майбутнього фахівця музичного мистецтва. Детально розглянуті системний, особистісно-орієнтований, акмеологічний підходи та їх значення у формуванні виконавської стабільності майбутнього вчителя музики. ua
dc.description.abstract The paper raises general questions on the methodological analysis of scientific approaches to study for future music teacher professional training. The problem of рerforming stability future music teacher involves choice and substantiation of scientific and methodological approaches that combine principles and methods of organizing and constructing theory and practice, and are based on interdisciplinary, organizational-pedagogical, social, socio-cultural and other aspects of artistic education. Analysis of the phenomenon performing stability of future music teachers executive activity in the process of professional training was carried out from the point of view of systemic, personally oriented, humanistic, activity and acmeological approaches, which belong to the fundamental approaches of general scientific methodology. Theoretical and methodological principles of future teacher training determine the direction of educational process to find the content of artistic-pedagogical and musical activity, attitude to the profession, self-knowledge and self-improvement, development of the specialist personality, his general culture. The personality of music teacher, his individuality, manifests itself in the development of aesthetic and artistic and pedagogical thinking. Achievement of artistic and pedagogical level is determined by many factors, such as: the purpose and content of preparation for future activities, the goals of the personality and the conditions for professional development of the person. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject методологія ua
dc.subject наукові підходи ua
dc.subject мистецька освіта ua
dc.subject вчитель музики ua
dc.subject виконавська стабільність ua
dc.subject methodology ua
dc.subject scientific approaches ua
dc.subject artistic education ua
dc.subject music teacher ua
dc.subject executiv eactivity ua
dc.subject рerforming stability ua
dc.subject.classification 378.016:78.087.68 (043) ua
dc.title Виконавська стабільність майбутніх учителів музики з позиції методології системи наукових підходів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу