У статті розглядається формування професійної компетентності майбутніх фахівців з фітнесу та
рекреації із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій як процес організації навчальної діяльності студентів
вищих навчальних закладів за допомогою інформаційно-навчальних ресурсів, які забезпечують отримання якісної вищої
фізкультурної освіти та ефективне здійснення рекреаційно-оздоровчій діяльності. Визначено сутність понять
«рекреація» та «фізична рекреація». Вказано, що прагнення до інформатизації освітньої діяльності у вищому навчальному
закладі позитивно впливає на рівень професійної компетентності майбутніх фахівців з фітнесу і рекреації.
В статье формирования профессиональной компетентности будущих специалистов по
фитнесу и рекреации с применением информационно-коммуникационных технологий рассматривается как процесс
организации учебной деятельности студентов высших учебных заведений с помощью информационно-учебных ресурсов,
которые обеспечивают получение качественного высшего физкультурного образования и эффективное осуществление
рекреационно-оздоровительной деятельности. Определена сущность понятий «рекреация» и «физическая рекреация».
Указано, что стремление к информатизации образовательной деятельности в высшем учебном заведении
положительно влияет на уровень профессиональной компетентности будущих специалистов по фитнесу и рекреации.
Formation of professional competence of future specialists in fitness and recreation using information and communication technologies is considered in the
article. Namely – the process of organizing the educational activity of students of higher educational institutions with the help of
information and educational resources that ensure the receipt of quality higher sports education and the effective implementation of
recreational and recreational activities. Characteristics of the theoretical aspect of the formation of professional competence of future
specialists in fitness and recreation, using information and communication technologies – is the goal of the article.
The methods include theoretical analysis of scientific literature and questionnaires of students in higher educational
institutions. The essence of the concepts “recreation” and “physical recreation” is defined. Future specialists in fitness and recreation
are considered as students who, during a certain period of study at a higher educational institution, direct their efforts to master the
qualification. The purpose of which is the restoration of forces, the preservation and strengthening of health of different layers of the
population, the effective application of various forms of motor activity in recreational and recreational activities.
Professional competence of specialists in fitness and recreation is determined by the level of higher education, experience
and individual abilities, their motivated desire for self-improvement and self-realization, creative and responsible attitude to recreational
and recreational activities, the author notes. Positively affects the level of professional competence of future specialists in fitness and recreation, the desire to inform the educational activities in higher education.