У статті визначаються напрями рухової корекції психофізичного розвитку дітей, які йдуть до школи з
широким спектром медичних діагнозів: з мінімальними мозковими дисфункціями (синдром гіперактивності та дефіциту
уваги), різним ступенем олігофренії, затримкою психічного розвитку, легка ступінь ДЦП, з порушеннями мовлення, з
труднощами навчання і ін. В роботі уточнено поняття «рухова корекцієя психофізичного розвитку». Встановлено, що
вона нерозривно пов'язана з досягненням належного рівня функціонування центральної нервової, дихальної та кістково-
м'язової систем, що дозволяє дітям з порушеннями розвитку без шкоди для здоров'я, а також без надмірного напруження
опановувати шкільну програму. Охарактеризовані поняття «психофізичний розвиток», «морфофункціональне
забезпечення психофізичного розвитку» стосовно до дітей з вадами здоров'я. З'ясовано, що кістково-м'язовий апарат,
дихання і сенсомоторика не єдині системи, які лежать в основі психофізичного розвитку, однак саме ці системи є
енергетичною базою рухової корекції психофізичного стану школярів з порушеннями розвитку.
В статье определяются направления двигательной коррекции психофизического
развития детей, которые идут в школу с широким спектром медицинских диагнозов: с минимальными мозговыми
дисфункциями (синдром гиперактивности и дефицита внимания), разной степенью олигофрении, задержкой психического
развития, легкая степень ДЦП, с нарушениями речи, с трудностями обучения и др. В работе уточнено понятие
«двигательная коррекция психофизического развития». Установленно, что она неразрывно связана с достижением
надлежащего уровня функционирования центральной нервной, дыхательной и костно-мышечной систем, что позволяет
детям с нарушениями развития без ущерба для здоровья, а также без чрезмерного напряжения овладевать школьной
программой. Охарактеризованы понятия «психофизическое развитие», «морфофункциональное обеспечение
психофизического развития» применительно к детям с нарушениями здоровья. Выяснено, что костно-мышечный
аппарат, дыхание и сенсомоторики не единственные системы, которые лежат в основе психофизического развития,
однако именно эти системы являются энергетической базой двигательной коррекции психофизического состояния
школьников с нарушениями развития.
The article defines the directions of motor correction of psychophysical development of children, who go to
school with a wide range of medical diagnoses: with minimal brain dysfunction (syndrome of hyperactivity and attention deficit), varying
degrees of oligophrenia, delayed mental development, mild degree of cerebral palsy, with speech disorders, with learning difficulties
and others.
Analysis of the literature demonstrated that traditional, The generally accepted correctional methods have in many cases
ceased to produce the desired results, as in the learning process, and in the process of purposeful correction. The results are not fully
achieved, since in the modern population of children, systemic disturbances of psychophysical functions predominate with a large
number of mosaic, apparently multidirectional defects.
The article is defines motor correction of psychophysical development. It is established that it is inextricably linked with the
achievement of an appropriate level of functioning of the central nervous, respiratory and musculoskeletal systems, which allows
younger students with developmental disorders without harm to health, and also without excessive stress to master the school
curriculum. The concepts are characterized "psychophysical development", "morphofunctional provision of psychophysical
development" for children with disabilities.
It was found that the musculoskeletal system, respiration and sensorimotorics are not the only systems that underlie mental
development, however, these systems are the energy base of the motor correction of the psychophysical state of schoolchildren with
developmental disabilities.