У статті розкрито методичні засади формування вокально-хорових компетенцій
підлітків у позашкільних навчальних закладах. Висвітлено сутність вокально-хорових компетенцій, зокрема вокально-хорових навичок, розкрито методичні засади та узагальнено методичні рекомендації з формування вокально-хорових компетенцій. Звернено увагу на вокально-хорову роботу з підлітками у позашкільних навчальних закладах (школах естетичного виховання). Розкрито цінність та значення вокально-хорових компетенцій для збагачення духовного, художньо-емоційного, патріотичного, музичного, естетичного та гуманістичного розвитку учнівської молоді. Розкрито значення інтерактивних методів
навчання та мультимедійних технологій у процесі вокально-хорової роботи з учнями підліткового віку в позашкільних навчальних закладах початкової мистецької освіти. Обгрунтовано умови розвитку, навчання, удосконалення та формування вокально-хорових компетенцій підлітків відповідно до їх психолого - фізіологічних вікових особливостей в процесі вокально-хорової роботи. Наголошено, що художньо-виразне виконання кращих вокально-хорових народних, класичних, джазових, багатоголосних сучасних творів розвиває духовність, культуру, емоційність, патріотизм і збагачує музичний та життєвий досвід.
In the article methodical principles of forming of vocally-choral competenses of teenagers
are exposed in out-of-school educational establishments. Essence of vocally-choral competenses is reflected, in particular vocally-choral skills, methodical principles are exposed and methodical recommendations are generalized on forming of vocally-choral competenses. Paid attention to vocally-choral work with teenagers in out-of-school educational establishments (schools of aesthetic education). A value and value of vocally-choral competenses are exposed for enriching of spiritual, artistically-emotional, patriotic, musical, aesthetic and humanistic development of student's young people. A value and introduction of interactive methods of studies and multimedia technologies are exposed in the process of vocally-choral work with the students of teens in out-of-school
educational establishments of primary artistic education. The value of development, studies, improvement and forming of vocally-choral competenses of teenagers is reasonable accordingly them physiology age-old features in the process of vocallychoral
work. It is marked that artistically-expressive implementation of the best vocally-choral
folk, classic, jazz, many-voiced modern works develops spirituality, culture, emotionality,
patriotism and enriches musical and vital experience.
В статье представлены методические принципы формирования вокально-хоровых компетенций подростков во внеклассных учебных заведениях. Отражена суть вокально-хоровых компетенций, в частности, вокально-хоровые навыки, методические принципы, обобщены методические рекомендации по формированию вокально-хоровых компетенций. Уделено внимание вокально-хоровой работе с подростками во внеклассных учебных заведениях (школах эстетического воспитания). Ценность вокально-хоровых конкурсов
раскрываются для обогащения духовного, художественно-эмоционального,
патриотического, музыкального, эстетического и гуманистического развития
студенческой молодежи. Внедрение интерактивных методов обучения и мультимедийных технологий раскрываются в процессе вокально-хоровой работы с учащимися - подростками во внеклассных учебных заведениях начального художественного образования. Значение развития, совершенствования и формирования вокально-хоровых компетенций подростков соответствует физиологии их возростных особенностей в процессе вокально-хоровой работы. Отмечается, что художественно-исполнительская
реализация лучших вокально-хоровых народных, классических, джазовых, современных произведений развивает духовность, культуру, эмоциональность, патриотизм и обогащает музыкальный и жизненный опыт.