Розглянуті основні підходи до професійної підготовки майбутніх вчителів фізичного виховання у світлі
вимог сьогодення. Проаналізовано сучасне положення професійної підготовки майбутніх вчителів фізичного виховання у
вищих навчальних закладах України та ряді Європейських країн. Охарактеризовані основні напрями, цілі і завдання
фізичного виховання у вузах України. Проаналізовані основні напрями впровадження нових педагогічних технологій у
процесі професійної підготовки майбутніх вчителів фізичного виховання в Україні та Європейських країнах.
Рассмотрены основные
подходы к профессиональной подготовке будущих учителей физического воспитания в свете требований сегодняшнего
дня. Проанализировано современное положение профессиональной подготовки будущих учителей физического
воспитания в высших учебных заведениях Украины и ряде Европейских стран.
The main approaches to the training of future teachers of
physical education in the light of today's requirements. Analyzed the current situation of professional training of future teachers of
physical education in higher educational institutions of Ukraine and several European countries.
Today, the higher education system is the problem of the transition from the traditional pedagogical paradigm to the use of
various educational technologies and, above all, interactive, information technology In the light of reforms of the higher school in
Ukraine is extremely important to the professional preparation of future teachers in higher educational institutions that provided the
formation of professionals specialized knowledge and skills, development of professionally significant personal qualities of future
specialist. Special importance of professional training of specialists in physical education and sports, development of creative potential,
abilities, interests, aptitudes, motives and values of students.
The most important priority in the field of physical culture in the market environment are such technologies that develop and
preserve human health. This objectively leads to the emergence in it of new processes and phenomena.
Physical education needs to be directed not so much on the formation and development of physical abilities and skills, but to
develop personal interests in the organization of leisure of students. At the same time, should pay attention to this important fact:
regardless of the specific socio-economic environment in a particular country, there are General patterns that affect the functioning and
development of the sphere of physical culture and sports.