DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 22 (27) ч. 1. »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18757
Title: Розкриття художнього образу музичного твору на заняттях з фортепіано
Authors: Заря, Л. О.
Keywords: заняття на фортепіано
зміст музичного твору
художній образ
творчі завдання
музична виразність
оf piano lessons
the content of a musical composition
an artistic image
creative tasks
musical expressiveness
занятия на фортепиано
содержание музыкального произведения
художественный образ
творческие задания
музыкальная выразительность
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во імені М. П. Драгоманова
Citation: Заря, Л. О. Розкриття художнього образу музичного твору на заняттях з фортепіано / Л. О. Заря // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 1. – С. 183-187.
Abstract: Стаття присвячена проблемі розкриття й передачі художнього образу музичного твору. В статті розкривається сутність роботи над художнім образом музичного твору на заняттях фортепіано. Зазначається, що музично-виконавська робота студента має полягати в тому, щоб обов’язково розумно підходити до роботи над художнім задумом композитора та відповідним виконанням музичного твору. Автор вважає, що робота над музичним твором має певні послідовні етапи. Для цього рекомендується безпосередньо уважно вивчити наявні у нотному тексті авторські та редакторські вказівки; проаналізувати використовувані у творі засоби музичної виразності – темп, ритм, мелодію, гармонію, елементи поліфонії, фактуру викладу, виконавські штрихи з точки зору їх емоційно-смислового значення, виконуваних ними художньо - виражальних функцій, музичні та технічні засоби, за допомогою яких розкривається цілісний музичний образ, створюється той чи інший настрій, певний художній напрям, розкривається емоційно-смисловий зміст музичного твору. Вказується, що така робота має стати одним з найголовніших творчих завдань на заняттях фортепіано. Визначається, що велику допомогу в роботі над розкриттям художнього образу також може принести ознайомлення студента з методичною літературою, з досвідом найкращих педагогів і виконавців, читання музикознавчої літератури про твори, які вивчаються
The present article is devoted to the problem of the disclosure and presentation of the artistic image of a musical composition. The article reveals the essence of the work on the artistic image of a musical composition during piano lessons. It is noted that students’ music and performing work should be concluded in an intelligent approach to the work on the composer’s artistic idea and in a relevant performance of the musical composition. The author believes that the work on the musical composition has some consistent stages. In order to achieve this we recommend studying the authors’ and the editor’s guidelines which are present in the note text attentively; analyzing the means of a musical expression used in the composition – tempo, rhythm, melody, harmony, elements of polyphony, the presentation type, and performing strokes from the point of view of their emotional and semantic meaning, expressive and artistic functions performed by them, and musical and technical means by which a whole music image is revealed, a particular mood and a certain artistic direction are created, and the emotional and semantic content of the musical composition is opened up. The article notes that this work should become one of the main creative tasks during piano lessons. It is determined that a great help in the work on the artistic image disclosure can be also drawn from familiarizing students with methodological literature and with the experience of the best teachers and performers, and from reading musicological literature on the compositions which are studied.
Статья посвящена проблеме раскрытия и передачи художественного образа музыкального произведения. В статье раскрывается сущность работы над художественным образом музыкального произведения на занятиях фортепиано. Отмечается, что музыкально-исполнительская работа студента должна заключаться в том, чтобы он обязательно разумно подходил к работе над художественным замыслом композитора и соответствующим исполнением музыкального произведения. Автор считает, что работа над музыкальным произведением имеет определенные последовательные этапы. Для этого рекомендуется непосредственно внимательно изучить имеющиеся в нотном тексте авторские и редакторские указания; проанализировать используемые в произведении средства музыкальной выразительности - темп, ритм, мелодию, гармонию, элементы полифонии, фактуру изложения, исполнительские штрихи с точки зрения их эмоционально-смыслового значения, выполняемых ими художественно -выразительных функций, музыкальные и технические средства, с помощью которых раскрывается целостный музыкальный образ, создается то или иное настроение, определенный художественное направление, раскрывается эмоционально-смысловое содержание музыкального произведения. Указывается, что такая работа должна стать одной из главных творческих задач на занятиях фортепиано. Указывается, что большую помощь в работе над раскрытием художественного образа также может принести ознакомление студента с методической литературой, с опытом лучших педагогов - исполнителей, чтение литературы о произведениях, которые изучаются.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18757
Appears in Collections:Випуск 22 (27) ч. 1.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zarya, L..pdf294.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.