У статті обґрунтовується перспективність і продуктивність застосування
культурологічної парадигми як концептуальної основи модернізації змісту вищої
мистецької освіти. Теоретична дедукція поняття «культура» дозволяють акцентувати увагу на дефініціях, які розширюють розуміння сутності культури. Розкривається взаємозв’язок освіти й культури та мистецтва й культури. Стратегічною метою гуманістичної освіти визнається індивідуальність як концентроване вираження людської сутності, унікально і духовно самовизначена особистість, яка усвідомлює і практично реалізує своє призначення в різних видах і галузях соціокультурної і мистецької практики. Культурологічний підхід розглядається як сукупність теоретико-методологічних положень (ізоморфна тотожність освіти і культури, культуровідповідність, творчість, інтегративність тощо), організаційно-педагогічних заходів, практична реалізація яких передбачає створення умов для самобутнього розвитку особистості майбутнього вчителя, здатного до самодетермінації і самопроектування у мистецькому просторі,
застосування людиновимірних технологій в оновленій системі когнітивно-ціннісно-
регулятивних координат.
In the article perspective and productivity of application of culturological paradigm are
grounded as conceptual basis of modernisation of maintenance of higher artistic education. The vehicle of culturological science is examined as such, that acquires status science aim, that tries to comprehend the world of culture as single unit, explain essence of the cultural phenomena, human existence and historical setting of man of culture. Drawn conclusion, that the concept " culturologiya", applied to the study of pedagogical reality, includes for itself two basic values: knowledge about a culture and theory of culture. It allows to define main principles of culturological approach, id est to examine a culture as source of maintenance of artistic education and as a method of her research and planning.
В статье обосновывается перспективность и производительность применения
культурологической парадигмы как концептуальной основы модернизации содержания высшего художественного образования. Теоретическая дедукция понятие «культура» позволяют акцентировать внимание на дефинициях, которые расширяют понимание сущности культуры. Раскрывается взаимосвязь образования и культуры, а также искусства и культуры.