DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 22 (27) ч. 1. »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18751
Title: Особливості формування виконавської уваги майбутнього вчителя музики в процесі фортепіанної підготовки
Authors: Сюй Фейфей
Keywords: виконавська увага
учитель музики
фортепіанна підготовка
a performing attention
a future music teacher
a piano preparation
исполнительское внимание
учитель музыки
фортепианная подготовка
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во ім. М. П. Драгоманова
Citation: Сюй Фейфей. Особливості формування виконавської уваги майбутнього вчителя музики в процесі фортепіанної підготовки / Сюй Фейфей // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 1. – С. 146-150.
Abstract: Стаття присвячена висвітленню питання щодо особливостей формування виконавської уваги майбутнього вчителя музики в процесі фортепіанної підготовки. Автором статті розглянуто проблему виконавської уваги, виявлено її функціональний зв’язок із контролем виконавських дій, висвітлено особливості її формування в контексті вивчення дисциплін інструментально-виконавського циклу.
The article is devoted to the viewing of the question concerning the characteristics of the forming of performing attention of a future music teacher on different branches of instrumentalperforming cycle in higher musical-pedagogical schools. The author of the article views the problem of the performing attention, discovers its functional connection to the control of performing actions. As the characteristics of its forming in the educational process in the context of kinds of the activity that take place in the piano preparation of the future music teacher are covered. To be exact: solo performance, private work on musical pieces, reading from the paper, accompanying, transposition, assembly playing etc. As the result of the conducted analysis of the science-pedagogical literature on the chosen problem, the author concludes that the performing attention of the future music teacher plays an extraordinary role on all the stages of his work: beginning from the acquaintance with the musical piece, in the process of its learning and working off (while solving such tasks as the sound of the instrument, phrasing, dynamical introduction, technical working off) and ending with its concert public performance.
Статья посвящена рассмотрению вопроса об особенностях формирования исполнительского внимания будущего учителя музыки в процессе фортепианной подготовки. Автором статьи рассмотрена проблема исполнительского внимания, выявлена его функциональная связь с контролем исполнительных действий, освещены особенности ее формирования в контексте изучения различных дисциплин инструментально-исполнительского цикла.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18751
Appears in Collections:Випуск 22 (27) ч. 1.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Syuy Feyfey.pdf293.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.