У статті розглядається техніка співу, як результат встановлення необхідних
зв’язків у мовленнєворуховому аналізаторі, зв’язків, які утворюються для здійснення якого-небудь виконавського завдання. Звертається особлива увага на доцільність використання принципу І. П. Павлова при формуванні співацьких навичок, а саме – принципу детермінізму. Обґрунтовується необхідність розвитку внутрішнього уявлення у виконавця про те, які виконавські засоби потрібно використовувати для його звукової реалізації. Показуються шляхи виховання співака, як вирішення двох завдань одночасно: побудови виконавського апарату – формування професійного співочого голосу, і навчання користуватися ним.
The technique of singing is considered in the article as a result of establishing the necessary connections in the speech motor, the connections that are formed for the performance of some performing task. Special attention is paid to the expediency of using the principle of I. P. Pavlova in the process of the formation of singing skills, namely: the principle - determinism. The author substantiates the necessity of developing the artist's inner imagination about what performing means should be used for its sound realization. The ways of the singer's education are shown as the solution of two tasks at the same time: the construction of the executive apparatus - the formation of a professional singing voice, and the teaching of how to use it.
В статье рассматривается техника пения, как результат установления
необходимых связей в речедвигательном анализаторе, связей, которые образуются для осуществления какой-либо исполнительской задачи. Обращается особое внимание на целесообразность использования принципа И. П. Павлова в процессе формирования певческих навыков, а именно – принципа детерминизма. Обосновывается необходимость развития внутреннего воображения у исполнителя о том, какие исполнительские средства нужно использовать для его звуковой реализации. Показываются пути воспитания певца, как решение двух заданий одновременно: построения исполнительного аппарата – формирование профессионального певческого голоса, и обучение как им пользоваться.