У статті висвітлено зміст поняття «сценічно-образна культура» в контексті
інтеграції мистецтв. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми в педагогічній теорії та практиці, визначено мету та завдання, розкрито сутнісні ознаки сценічно-образної культури в навчальному процесі та вплив її інтеграційних компонентів на фахове становлення майбутніх учителів музичного мистецтва.
The article deals with the meaning of «scenically-shaped culture» in the context of
integration of the arts. The condition of the problem in educational theory and practice, defined goals and objectives, grounded essential features scenically-shaped culture in the classroom and the impact of integration components for professional formation of the future teachers of music. Formation scenically shaped culture proves the need for unity areas such as music, theater and choreography. Based on the definitions and ways of forming scenically shaped culture, this concept will be defined as an aspect of cohesion and integration vocal, acting and choreographic arts. The meaning of "scenically-shaped culture" includes using creativity to improve vocal stage, individual personal and professional qualities of the future teachers of music in the development of their
spiritual, ethical and cultural values. Scenically-shaped the culture of the future teacher of music understand how integral personal quality of former professional competence, capability and quality, creative and performing self-realization in the field of vocal art.
В статье освещено содержание понятия «сценически-образная культура» в
контексте интеграции искусств. Проанализировано состояние исследуемой проблемы в педагогической теории и практике, определено цель и задачи, раскрыто сущностные признаки сценически-образной культуры в учебном процессе и влияние ее интеграционных компонентов на профессиональное становление будущих учителей музыкального искусства.