У статті розглядається проблема впровадження сучасних педагогічних технологій в процес фортепіанного навчання школярів, висвітлено зміст технології особистісно-орієнтованого, розвивального, проблемного навчання, технології створення ситуації успіху, проектної технології в аспекті фортепіанної підготовки учнів-піаністів.
The article deals with the problem of introducing modern pedagogical technologies into the process of piano training of schoolchildren, highlited the content of the technology of personalityoriented, developing, problem-based learning, technology of creating a success situation, project technology in the aspect of piano training for piano pupils. Accented the importance of their implementation in the process of piano learning of pupils as they contribute to a significant
expansion of the scope of personal practice of schoolchildrens, their activity, initiative, autonomy and self-realization.
В статье рассматривается проблема внедрения современных педагогических технологий в процесс фортепианного обучения школьников, освещено содержание технологии личностно-ориентированного, развивающего, проблемного обучения, технологии создания ситуации успеха, проектной технологи в аспекте фортепианной подготовки учеников-пианистов.