Дисертаційне дослідження присвячене оновленню курсу нарисної геометрії
шляхом запровадження в практику методичної системи її навчання майбутніх
архітекторів на основі природо відповідної концепції системного розуміння як
об’єкту, який зображується, так і його оборотного зображення.
Розроблені науково-методичні, психолого-педагогічні і фізіологічні основи
викладання нарисної геометрії на основі її системної парадигми.
Об’єктом дослідження є процес навчання нарисної геометрії майбутніх
архітекторів і шляхи його подальшого удосконалення, а її предметом, - теорети-
ко-методична система реалізації системного підходу до навчання нарисної
геометрії як фундаментальної навчальної дисципліни. В процесі дослідження
були виконані наступні завдання:
1. Обґрунтована необхідність розробки концепції системності змісту
нарисної геометрії, яка була представлена у вигляді монографій «Системная
начертательная геометрія» і «Методика навчання майбутніх архітекторів
нарисної геометрії».
2. Розроблена методична підсистема геометрографічної підготовки
майбутніх архітекторів, а також їх позиційних і метричних складових;
3. Розроблена методична підсистема навчання майбутніх архітекторів
сучасної раціональної побудови наочних зображень архітектурних об’єктів;
4. Доведена ефективність педагогічної технології, що пропонується.
Впровадження системної парадигми розуміння природи об’єктів в теорію їх
зображень перетворює традиційну нарисну геометрію як прикладну навчальну
дисципліну в системну нарисну геометрію як фундаментальну математичну
науку, яка б мала бути стрижневою спеціальною дисципліною у професійній геометрографічній підготовці майбутніх архітекторів.
Дидактичний зміст системної нарисної геометрії визначає її як новий
напрям подальшого розвитку теорії оборотних зображень, а розроблена
педагогічна технологія її навчання студентів-архітекторів є інноваційною.
Диссертационное исследование посвящено обновлению курса начертательной геометрии для разработки методической системы её обучения будущих
архитекторов на основе природо-соответственной концепции системного
понимания как изображаемого объекта, так и его обратимого изображения.
Разработаны научно-методические, психолого-педагогические и
физиологические основы преподавания начертательной геометрии на основе её
системной парадигмы.
Объектом исследования является процесс обучения начертательной геомет-
рии будущих архитекторов, а её предметом, - теоретико-методическая система
реализации системного подхода к обучению начертательной геометрии как
фундаментальной учебной дисциплины. В процессе исследования были
выполнены следующие задания:
1. Обоснована необходимость разработки концепции системности
содержания начертательной геометрии, которая была выполнена в виде
монографий «Системная начертательная геометрия» и «Методика обучения
будущих архитекторов начертательной геометрии»;
2. Разработана методическая подсистема геометро-графической подготовки
будущих архитекторов, а также её позиционная и метрическая составляющие.
3. Разработана методическая подсистема обучения будущих архитекторов
современному рациональному построению наглядных изображений
архитектурных объектов;
4. Доказана эффективность предлагаемой педагогической технологии
обучения.
Внедрение системной парадигмы понимания природы объектов в теорию их
изображений преобразует традиционную начертательную геометрию как
прикладную учебную дисциплину в системную начертательную геометрию как
фундаментальную математическую науку, которая должна быть первой
специальной дисциплиной для прпрофессиональной геометро-графической
подготовки будущих архитекторов.
The thesis deals with updating the course of descriptive geometry for development
of methodical system of training of future architects based on the nature of the respective
concepts of systemic understanding of how the depicted object and its image is
invertible.
Developed scientific-methodical, psychological-pedagogical and physiologicalpedagogical
bases of teaching of descriptive geometry on the basis of its system
paradigm.
The object of the research is the process of the descriptive geometry training of
future architects and its subject is theoretic methodic system of realization of system
approach to the descriptive geometry, training as a fundamental educational branch.
The flouring tasks were carried out in the process of research:
1.The necessity of narking out the conception of descriptive geometry systematic
content, which was implemented in the form monographs “Systematic descriptive
geometry” and “Methods of descriptive geometry training of future architects” was
grounded.
2. The methodic system of geometry-graphic training of future architects and also
their positional and metric components was worked out.
3. The methodic subsystem for future architects training of modern rational
сonstruction of visual image of architectural objects was worked out.
4. The efficiency of proposed pedagogic training technology was proved.
5. The introduction of system paradigm of nature objects comprehension in the
theory of their images transforms the traditional descriptive geometry as an applied,
educational branch into systematic descriptive geometry as a fundamental
mathematic science, which must be the first special, but not general educational
branch for professional geometry-graphic training of future architects the didactic
content of systematic descriptive geometry determines it as new trend of further
development of reversible images theories, and its pedagogic technology of future
architects training is innovation.