У дисертації досліджено методологічні основи методичної системи
трудового навчання учнів початкової школи.
На основі теоретико-методологічного аналізу обґрунтовано концепцію та
розроблено модель методичної системи трудового навчання учнів початкової
школи, а також визначено сутність, змістовий діапазон і структуру категорій
«технологічна культура особистості» й «сучасний учень початкової школи».
Розроблено й аргументовано зміст трудових умінь і навичок, змодельовано
його в навчальній програмі й підручниках, підготовлено навчально-методичний
комплект для учнів початкової школи.
Створено методику формування основ технологічної культури молодших
школярів в умовах загальноосвітнього навчального закладу.
Проаналізовано основні підходи до вдосконалення професійної
технологічної підготовки вчителів початкових класів.
Визначено критерії, показники та схарактеризовано рівні технологічної
культури молодших школярів. У процесі дослідно-експериментальної перевірки
підтверджено ефективність розробленої методичної системи трудового навчання
учнів початкової школи.
В диссертации исследованы методологические основы методической
системы трудового обучения учащихся начальной школы.
На основе теоретико-методологического анализа обоснована концепция и
разработана модель методической системы трудового обучения учащихся
начальной школы, а также определена сущность, содержательный диапазон и
структура категорий «технологическая культура личности» и «современный
ученик начальной школы». Разработано и аргументировано содержание трудовых умений и навыков,
смоделировано его в учебной программе и учебниках, подготовлен учебно-
методический комплект для учащихся начальной школы.
Создана методика формирования основ технологической культуры
младших школьников в условиях общеобразовательного учебного заведения.
Проанализированы основные подходы к совершенствованию
профессиональной технологической подготовки учителей начальных классов.
Определены критерии, показатели и охарактеризованы уровни
технологической культуры младших школьников. Путем опытно-
экспериментальной проверки подтверждена эффективность разработанной
методической системы трудового обучения учащихся начальной школы.
The research work studies methodological bases of methodical system of
education of crafts of elementary school students.
The structural-functional model of methodical system for teaching crafts in
primary school was developed and justified on the basis
of theoretical and methodological analysis. The essence, the content and the structure
of a range of categories of technological culture and modern individual
student of elementary school were defined.
The content of craft skills was reasoned, argued and developed, modeled in
curriculum and textbooks for elementary school students. A set of textbooks,
workbooks and teacher’s books was prepared.
The methodology of forming of the basis of technological culture of primary
school pupils in the conditions of an educational institution was created.
Basic approaches of improving of professional technological training of primary
school teachers were analyzed.
The criteria, indicators and levels of technological culture of younger
students were defined. Through the research and experimental verification the
efficiency of methodical system of labor education elementary school
students was confirmed