DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18228
Title: Стиль батьківської поведінки як чинник виникнення і подолання хронічного стресу в підлітковому віці
Authors: Анопрієнко, Олена Василівна
Keywords: стиль виховання
стиль батьківської поведінки
батьківське ставлення
рівень суб’єктивного контролю батьків
копінг-стратегії у стресових ситуаціях
підліток
стрес
хронічний стрес
психічна напруга
тривожність
самооцінка та рівень домагань
виникнення та подолання хронічного стресу у підлітків
стиль воспитания
стиль родительского поведения
родительское отношение
уровень субъективного контроля родителей
копинг стратегии в стрессовых ситуациях
подросток
стресс
хронический стресс
психическое напряжение
тревожность
самооценка и уровень притязаний
возникновение и преодоление хронического стресса у подростков
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова
Citation: Анопрієнко, О. В. Стиль батьківської поведінки як чинник виникнення і подолання хронічного стресу в підлітковому віці : автореф. дис. ... канд. психол. наук. 19.00.07 / Олена Василівна Анопрієнко ; [наук. кер. С. О. Ставицька] ; М-во освіти і науки України ; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2017. – 21 с.
Abstract: Дисертація присвячена аналізу стилю батьківської поведінки як чинника виникнення та подолання хронічного стресу у підлітковому віці. На основі виділених критеріїв та узагальнення отриманих емпіричних результатів дослідження визначено рівні розвитку хронічного стресу у підлітків (високий, середній, низький). Досліджено вікові та гендерні особливості виникнення та прояву хронічного стресу у підлітків. Визначено взаємозв’язок між рівнем розвитку хронічного стресу та стилем батьківської поведінки. Доведено, що найбільш травматичним стресовим впливом вирізняються авторитарний, автономний (індиферентний) та ліберальний стилі виховання. Побудовано психокорекційну модель, на основі якої обґрунтовано, розроблено та апробовано комплексну програму психологічного супроводу профілактики та подолання хронічного стресу у підлітків. Доведено ефективність авторської програми та необхідність її впровадження у виховному процесі.
The thesis is devoted to the analysis of the style of parental behavior as a factor in the emergence and overcoming of chronic stress in adolescence. Based on theoretically identified criteria and generalization of the empirical results of the study, levels of development of chronic stress in adolescents (high, medium, low) were revealed, described and analyzed. It was ascertained that with age, the levels of chronic stress increase; also the girls have higher levels than the guys. Empirically proven statistically significant relationship between the level of chronic stress of adolescents and behavioral strategies of parents, in particular directive and hostile attitude on the part of both parents, autonomous (indifferent) attitude on the part of the father and inconsistency in the upbringing of the mother. The results of approbation of the psycho-correction model and the author's program "Psychological support of prevention and overcoming of chronic stress in adolescents" have shown its effectiveness, as evidenced by the dynamics of the level indices of psychological stress and stress of the adolescents of the experimental group before and after the forming experiment, which is confirmed by the results of statistical processing, analysis and interpretation of the obtained data.
Диссертация посвящена анализу стиля родительского поведения как фактора, возникновения и преодоления хронического стресса в подростковом возрасте. На основе выделенных критериев определены уровни развития хронического стресса у подростков (высокий, средний, низкий). Исследованны возрастные и гендерные особенности возникновения и проявления хронического стресса у подростков. Выявлена взаимосвязь между уровнем развития хронического стресса и стилем родительского поведения. Наиболее травматическим стрессовым воздействием отличаются авторитарный, автономный (индифферентный) и либеральный стили воспитания. Построено психокоррекционную модель, на основании которой обоснованно, разработано и апробировано комплексную программу психологического сопровождения профилактики и преодоления хронического стресса у подростков. Доказана эффективность авторской программы и необходимость ее внедрения в воспитательном процессе.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18228
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Anoprienko.pdf399.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.