DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 2 Ч. 2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18202
Title: Формування нової концепції інноваційної освіти в умовах глобалізації
Other Titles: Formation of a new concept of innovative education in globalization conditions
Authors: Воронкова, В. Г.
Кивлюк, О. П.
Keywords: інноваційна освіта
інноваційне мислення
глобалізація
безперервна освіта
innovative education
innovative thinking
globalization
lifelong learning
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво "Гілея"
Citation: Воронкова, В. Г. Формування нової концепції інноваційної освіти в умовах глобалізації = Formation of a new concept of innovative education in globalization conditions / В. Г. Воронкова, О. П. Кивлюк // Освітній дискурс : Гуманітарні науки : зб. наук. праць = Educational discourse : Humanities sciences : collection of scientific papers. – Київ : ПП Вид-во «Гілея», 2017. – Вип. 2, ч. ІІ : Філософські науки. - С. 65-78.
Abstract: Головна мета статті – концептуалізація феномена інноваційної освіти в умовах глобалізації, яка здійснює вплив на всі сфери життєдіяльності суспільства. Методологія – метод системного та структурно-функціонального аналізу, що дозволив систематизувати звання про освіту як соціальний інститут та сприяти удосконаленню напрямів розвитку інноваційної освіти.
The main purpose of the article is the conceptualization of the innovative education phenomenon in the conditions of globalization, which has an impact on all spheres of society's life. Methodology -The method of operations analysis and structural-functional analysis, which allowed to systematize the knowledge of education as a social institution and promote the improvement of the directions of development of innovative education.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18202
Appears in Collections:Випуск 2 Ч. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voronkova V..pdf268.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.