DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К(84) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17911
Title: Європейський досвід організації фізичного виховання студентів ВНЗ
Authors: Хіміч, І. Ю.
Keywords: фізичне виховання
студенти
мотивація
викладач
физическое воспитание
студенты
мотивация
преподаватель
physical education
students
motivation
teacher
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Хіміч, І. Ю. Європейський досвіду організації фізичного виховання студентів ВНЗ / І. Ю. Хіміч // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 492-495.
Abstract: У статті розглянуто основні аспекти організації та проведення занять з фізичного виховання в країнах Європи. Виявлені основні чинники мотивації студентської молоді до занять фізичним виховання в західній системі освіти. Сформовані основні відмінності та окреслені шляхи вирішення нагальних проблем процесу фізичного виховання у вищих навчальних закладах України.
В статье рассмотрены основные аспекты организации и проведения занятий по физическому воспитанию в странах Европы. Выявлены основные факторы мотивации студенческой молодежи к занятиям физическим воспитанием в западной системе образования. Сформированы основные отличия и намечены пути решения насущных проблем процесса физического воспитания в высших учебных заведениях Украины.
The article deals with the main aspects of organizing and conducting physical education classes in Europe. Have been demonstrated the basic factors of motivation students to physical education in Western education. Physical education in European countries is characterized by a great variety of forms of physical activity and approaches to teaching. However, the focus remains on the needs and requirements satisfied the student as consumer of educational services. On the one hand, it is a challenge to classical education and a teacher who becomes a producer of educational services and on the other hand, students have already been motivated to physical education. Such approach requires awareness of student’s needs, and above all socially necessary skills, knowledge, skills and abilities which are taken into account during the study. Such interaction and collaboration university-student-teacher, as stakeholders can create a synergetic effect in the education system. Not only teachers can work and motivate students. In European Union, universities involves students-volunteers and young scientists to physical education process who will be significantly improves communication with students. Although, such approach provides a relevant information about student’s preferences, needs and wishes in physical education process. And accordingly significantly improves the main cultural and educational requirements of society in the institution of higher education. Formed the main differences and ways of solving the urgent problems of physical education process in higher educational institutions of Ukraine.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17911
Appears in Collections:Випуск 3К(84)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khimich.pdf387.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.