DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К(84) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17695
Title: Управління навчально-виховним процесом на уроках фізичної культури (стан та перспективи)
Authors: Тимошенко, О. В.
Keywords: управління
контроль
оцінювання
успішність
тести
нормативи
фізичні вправи
учнівська молодь
управление
контроль
оценивание
успеваемость
тесты
нормативы
физические упражнения
ученическая молодежь
management
monitoring
evaluation
performance
tests
standards
physical exercise
students
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Тимошенко, О. В. Управління навчально-виховним процесом на уроках фізичної культури (стан та перспективи) / О. В. Тимошенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 463-466.
Abstract: У статті розглянуто питання щодо контролю і оцінювання навчальних досягнень учнівської молоді у процесі занять фізичними вправами у зв’язку з реформування освітньої сфери. Показано суперечливе відношення дітей та їх батьків до уроків фізичної культури. Виявлена необхідність удосконалення системи контролю і оцінювання на уроках фізичної культури. Оскільки здійснення контролю на уроках фізичної культури дає можливість вчителю аналізувати відповідність результату педагогічним завданням, управляти процесом і вносити відповідні корективи, а позитивна оцінка сприяє розкриттю перспектив успіху дитини, створює і підтримує позитивний емоційний настрій, викликає бажання вчитися, сприяє формуванню адекватної самооцінки.
В статье рассмотрен вопрос о контроле и оценивании учебных достижений ученической молодежи в процессе занятий физическими упражнениями в связи с реформированием образовательной сферы. Показано противоречивое отношение детей и родителей к урокам физической культуры. Выявлена необходимость усовершенствование системы контроля и оценивания на уроках физической культуры. Поскольку осуществление контроля и оценивание на уроках физической культуры дает возможность учителю анализировать соответствие результата педагогическим заданиям, управлять процессом и вносить соответственные коррективы, а положительная оценка способствует раскрытию перспектив успеха ребенка, создает и поддерживает положительное настроение, вызывает желание учиться, способствует формированию адекватной самооценки.
The article deals with the issue of monitoring and evaluation of students’ educational achievements in the exercise in connection with reforming the education area. It’s shown contradictory attitude of children and their parents for lessons of physical culture. As a steady trend parents with their children visit fitness clubs, aqua centers and other commercial sports and health improving facilities, and at the same time take out medical certificates that freed child from physical exercises in the school. Today scientists emphasize unjustified Ukraine state tests for evaluation of physical fitness of pupils, the discrepancy age peculiarities of pupils, injure dangers one-sided control of motor activity. At the same time with the difference of controls assessment standards of physical fitness of our population, at present time nothing new is asked instead of them. It’s revealed the necessity to improve monitoring and evaluation system for physical education classes. It’s found that monitoring and evaluation in the pupils’ learning process is an important means of building motivation and stimulation of teaching and learning activities. As control on the lessons of physical culture gives the possibility for the teacher to analyze compliance results by pedagogical task to manage the process and make appropriate adjustments and positive evaluation helps reveal the prospects of the child’s success, establish and maintain positive emotional mood and call the desire to learn, promotes adequate self-esteem. However, the evaluation should be adequate to take into account the individual characteristics of students, encourage diligence, and take into account the dynamics of personal achievement during the school year.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17695
Appears in Collections:Випуск 3К(84)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tymoshenko..pdf334.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.