DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К(84) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17642
Title: Методика фізичної підготовки студенток нефізкультурного профілю засобами танцювальної гімнастики
Authors: Редькіна, М. А.
Чорній, І. В.
Keywords: танцювальна аеробіка
студенти
фізичні якості
фізична підготовка
танцевальная аэробика
студенты
физические качества
физическая подготовка
dance aerobics
students
physical qualities
physical training
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Редькіна, М. А. Методика фізичної підготовки студенток нефізкультурного профілюзасобами танцювальної гімнастики / М. А. Редькіна, І. В. Чорній // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 408-411.
Abstract: У статті висвітлені основні аспекти впливу занять танцювальною гімнастикою на організм людини та запропонована і експериментально обґрунтована новітня методика танцювальної аеробіки.
В статье освещены основные аспекты влияния занятий танцевальной гимнастикой на организм человека предложена и экспериментально обоснована новая методика танцевальной аэробики.
The article highlights the main aspects of the impact of training in gymnastics dance on the human body and proposed and experimentally proved the new technique of dance aerobics. Thus, the methods of physical training of students based on the application of tools of dance aerobics and jumping exercises related to the movement of the whole body horizontally, as well as different types of running and Jogging exercise that allows not only effectively affects the performance indicators of major physiological systems of organism of women students (on the respiratory and cardiovascular systems), but also improves the coordination abilities related to the movement of the whole body in space, and speed-power abilities. In the beginning of the formative pedagogical experiment students of control and experimental groups had no significant differences in growth, body mass and age. There were no significant differences among students in the control and experimental groups in terms of physical fitness, as well as indicators of lung capacity, heart rate at rest and individual aerobic fitness. At the beginning of forming pedagogical experiment student control and experimental groups had no significant differences in terms of growth, weight and age. There were no significant differences in students in the control and experimental groups and in terms of physical fitness, but also in terms of vital lung capacity, heart rate at rest and personal aerobic fitness. As the analysis of data tables, end forming pedagogical experiment in the control and experimental groups had no significant differences indices vital capacity of the lungs, the heart rate at rest, individual index of aerobic fitness, strength endurance. In other words, the benefits of aerobics facilities preserved in the method developed by us, to effectively develop strength endurance and flexibility, and improve quality functioning of the respiratory and cardiovascular systems.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17642
Appears in Collections:Випуск 3К(84)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Red'kina_Cherniy.pdf333.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.