Дисертація присвячена вивченню психологічних особливостей становлення життєвих перспектив молоді раннього та пізнього юнацького віку. Вивчені детермінанти, структурні компоненти та критерії становлення життєвої перспективи у двох вимірах життєвого світу особистості: часовому (визначеність, диференційованість, довготривалість життєвих планів) та смисловому (сформованість системи особистісних цінностей, смислових конструктів, смислових диспозицій). Встановлено, що гармонійна взаємопов’язаність часового та смислового вимірів образу майбутнього особистості забезпечує становлення узгодженої життєвої перспективи. На констатувальному етапі експерименту досліджено особливості конструювання життєвих перспектив у сучасної молоді, виявлені вікові та гендерні відмінності. За отриманими результатами обґрунтовано та розроблено психологічний тренінг сприяння становленню узгодженої життєвої перспективи. Ефективність тренінгової програми доведена позитивною динамікою під час контрольного експерименту за визначеними критеріями, на основі порівняння з результатами контрольних груп.
Dissertation is devoted to the studies of the psychological aspects of how the life outlook of young people develops at the beginning and end of their youth age. This research is focused on the determinants, structural components and life outlook development criteria in the light of two dimensions, such as time dimension (distinctness, differentiation, durability of life plans) and sense dimension (maturity of personal values, sense constructs and sense dispositions). The author made a conclusion that harmonious correlation between time and sense dimensions of the future vision by a person provides formation of consequent life outlook. On the primary stage of the experiment the features of life outlook formation among present-day young people were revealed. As a result some age and gender differences were found.
Owing to the results of the conducted research, a psychological training of propelling consequent life outlook was elaborated. The effectiveness of the training was proved by positive dynamics of the defined criteria, which were observed during the check experiment, comparing to the results of the test group.