DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 25 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17355
Title: Професійна готовність психолога до роботи з дітьми аутичного спектру як основний фактор ефективності корекційно-реабілітаційної роботи
Authors: Бондаренко, Р. М.
Keywords: готовність
професійне становлення
прогностична модель особистості
готовность
профессиональное становление
прогностическая модель личности
readiness
professional development
predictive model of personality
Issue Date: 2014
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Бондаренко, Р. М. Професійна готовність психолога до роботи з дітьми аутичного спектру як основний фактор ефективності корекційно-реабілітаційної роботи / Р. М. Бондаренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 25. - С. 258-266.
Abstract: Стаття присвячена проблемі готовності психолога у контексті професійного становлення особистості – одній з найважливіших проблем для загальної і педагогічної психології. Незважаючи на велику кількість досліджень в області дитячого аутизму, все ж недостатньо вивченою є саме проблема підготовки фахівців, зокрема психологів, до роботи з дітьми з аутизмом. У статті вказується, що в умовах перегляду багатьох традиційних форм навчання студентів і пошуку нових освітніх моделей виникає проблема підготовки висококваліфікованих кадрів, здатних швидко пристосовуватися до нових умов, що володіють високим професіоналізмом, затребуваних на ринку праці. Формуючи особистість майбутнього психолога, необхідно моделювати не тільки особистісні якості випускника, знання та вміння, а також і способи оволодіння ними. У статті зроблено висновок, що центральною фігурою в досягненні мети, успішному вирішенні завдань спеціальної освіти є психолог. Він повинен бути здатний реалізувати основні програми спеціального навчання, керуючись при цьому знаннями нормованої системи показників психофізичного розвитку та освіченості, соціалізації та інтеграції особистості з особливостями психофізичного розвитку на кожному етапі навчання. Підготувати в сучасних умовах такого фахівця-психолога можливо лише у вищому педагогічному навчальному закладі, який здійснює заходи щодо вдосконалення вузівського навчально-виховного процесу.
Статья посвящена проблеме готовности психолога в контексте профессионального становления личности – одной из важнейших проблем для общей и педагогической психологии. Несмотря на большое количество исследований в области детского аутизма, все же недостаточно изученной является именно проблема подготовки специалистов, в частности психологов, к работе с детьми с аутизмом. В статье указывается, что в условиях пересмотра многих традиционных форм обучения студентов и поиска новых образовательных моделей возникает проблема подготовки высококвалифицированных кадров, способных быстро приспосабливаться к новым условиям, обладающих высоким профессионализмом, востребованных на рынке труда. Формируя личность будущего психолога, необходимо моделировать не только личностные качества выпускника, знания и умения, а также и способы овладения ими. В статье сделан вывод, что центральной фигурой в достижении цели, успешном разрешении задач специального образования является психолог. Он должен быть способен реализовать основные программы специального обучения, руководствуясь при этом знаниями нормированной системы показателей психофизического развития и образованности, социализации и интеграции личности с особенностями психофизического развития на каждом этапе обучения. Подготовить в современных условиях такого специалиста психолога возможно лишь в высшем педагогическом учебном заведении, которое осуществляет мероприятия по совершенствованию вузовского учебно-воспитательного процесса.
The problem of readiness of psychologist in the context of professional development of a person – that is one of the most important problems for general and educational psychology. Despite the large amount of research into children’s autism, the problem of training, including psychologists, to work with children with autism has been yet little-studied. The article points out that under the revision of many traditional forms of students’ learning and the searching for new educational models it is appeared the problem of qualified personnel training, who are able to adapt quickly to new conditions, with high professionalism demanded by the labor market.Shaping the future psychologist it is necessary to design the personality of the graduate, knowledge and skills, as well as ways of mastering them. The article concludes that the central figure in the goal achieving, successful resolution of problems of special education is a psychologist. He should be able to realize the basic programs of special education, guiding by the knowledge of the normalized system of psychophysical development and education indicators, socialization and integration of the individual with special needs at every stage of learning. It is possible to prepare in modern conditions such an expert-psychologist only in the higher educational institution which carries out activities to improve the university educational process.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17355
Appears in Collections:Випуск 25

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bondarenko.pdf356.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.