У статті розглядається проблема функціонування сучасної виховної системи навчально-реабілітаційного центру на засадах педагогіки життєтворчості. Здійснено аналіз базових компонентів виховної системи, її методологічної основи та основних етапів становлення і розвитку. Зазначено, що центром сучасних виховних систем виступає дитина з
її потребами, інтересами, прагненнями, радощами й прикрощами, успіхами й невдачами, зі своїм внутрішнім духовним світом, природним життєвим оптимізмом. Обґрунтовано актуальність впровадження ідей педагогіки життєтворчості у сучасних виховних системах закладів освіти. Розглянуто основні поняття теоретичного дослідження з проблеми розробки і успішного функціонування сучасних виховних систем. Проаналізовано поняття
"життєтворчість" як результат саморуху особистості, її активне ставлення до дійсності, розглянуті основні завдання та чинники формування культури життєтворчості у навчальному закладі. Описано виховну систему Хортицького центру, побудовану на засадах концепції педагогіки життєтворчості, структура якої будується відповідно до завдань організаційних, змістових і технологічних нововведень, розроблених у результаті багаторічної експериментальної роботи. Окремо виділено основну мету, завдання, принципи, концептуальні засади, які визначають змістові, технологічні й управлінські домінанти виховного процесу у сучасному навчальному закладі.
В статье рассматривается проблема функционирования современной воспитательной системы учебно-реабилитационного центра на основе педагогики жизнетворчества. Осуществлен анализ базовых компонентов воспитательной системы, ее методологической основы и основных этапов становления и развития. Отмечено, что центром современных воспитательных систем выступает ребенок с его потребностями, интересами, стремлениями, радостями и горестями, успехами и неудачами, со своим внутренним духовным миром, естественным жизненным оптимизмом. Обоснована актуальность внедрения идей педагогики жизнетворчества в современных воспитательных системах учебных заведений. Рассмотрены основные понятия теоретического исследования по проблеме разработки
и успешного функционирования современных воспитательных систем. Проанализировано понятие "жизнетворчество" как результат развития личности, ее активное отношение
к действительности, рассмотрены основные задачи и факторы формирования культуры жизнетворчества в учебном заведении. Описана воспитательная система Хортицкого центра, которая создана на основе концепции педагогики жизнетворчества, в соответствии с задачами организационных, содержательных и технологических инноваций, которые были разработаны в процессе многолетней экспериментальной работы. Отдельно выделены
основные цели, задачи, принципы, концептуальные основы, которые определяют содержание, технологические и управленческие доминанты воспитательного процесса в современном учебном заведении.
The article considers the problem of the functioning of a modern educational system of the educational and rehabilitation center based on life-creation pedagogy. The analysis of the basic
components of the educational system, its methodological foundations and fundamental stages of formation and development were fulfilled. It was noted that the center of modern educational systems is a child with its needs, interests, aspirations, joys and sorrows, successes and failures, with its inner spiritual world and natural optimism. The actuality of introducing the pedagogy life-creation ideas in modern educational system of educational organizations was grounded. It was considered the basic concepts of theoretical research of the development and successful functioning of modern educational
systems. The concept of "life-creation" is analysed as a result of personality development, his or her active attitude to reality , the basic objectives and factors of life-creation culture in education are considered. It is described the educational system of Khortytskyi center, that is built on the basis of the
life-creation pedagogy concept, in accordance with the objectives of organizational, substantial and technical innovations developed as a result of long-term experimental work. It is separated out the
basic purposes, objectives, principles, conceptual frameworks, which define the content, technological and administrative dominants of the educational process in the modern educational organization.