Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Проблема визначення та формування професійно важливих особистісних якостей практичного психолога

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чемодурова, Ю. М.
dc.date.accessioned 2018-01-09T13:50:10Z
dc.date.available 2018-01-09T13:50:10Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Чемодурова, Ю. М. Проблема визначення та формування професійно важливих особистісних якостей практичного психолога / Ю. М. Чемодурова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 25. - С. 233-239. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17349
dc.description.abstract У статті розглядається проблема визначення та формування професійно важливих якостей практичного психолога у процесі професійної підготовки та підвищення кваліфікації. Здійснено аналіз основних наукових підходів щодо визначення показників ефективності оптимального особистісно-професійного розвитку практичного психолога та його професійно важливих особистісних якостей. Зазначено, що одночасно професійна психологічна діяльність створює систему факторів, що негативно впливають на особистість психолога, ефективність його професійної діяльності та визначають схильність фахівців до виникнення й розвитку професійних деформацій і деструкцій. Обґрунтована необхідність визначення особливостей розвитку особистісних і професійних якостей фахівця-психолога з метою попередження виникнення та подолання негативних ефектів професійної діяльності, таких як синдром психоемоційного вигоряння та професійні деформації особистості. Узагальнені та визначені якості особистості психолога, які необхідні для успішної професійної діяльності, атакож небажані риси особистості професійного психолога. Особистісні якості практичного психолога впливають на успішність професійної діяльності й тому вимагають спеціальних умов для їх розвитку, у тому числі ефективно діючих навчальних програм професійної підготовки та курсів підвищення кваліфікації, які повинні включати психотехнології особистісно-професійного розвитку. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема определения и формирования профессионально важных качеств практического психолога в процессе профессиональной подготовки и повышения квалификации. Осуществлен анализ основных научных подходов к определению показателей эффективности оптимального личностно-профессионального развития практического психолога и его профессионально важных личностных качеств. Отмечено, что одновременно профессиональная психологическая деятельность создает систему факторов негативно влияющих на личность психолога, эффективность его профессиональной деятельности и определяющих склонность специалистов к возникновению и развитию профессиональных деформаций и деструкций. Обоснована необходимость определения особенностей развития личностных и профессиональных качеств практического психолога с целью профилактики и коррекции формирования деструктивных личностных новообразований, таких как профессиональные деформации и синдром психоэмоционального выгорания. Обобщены и определены качества личности психолога, которые необходимы для успешной профессиональной деятельности, а также нежелательные черты личности профессионального психолога. Обучение практических психологов разного рода эффективным психотехнологиям при отсутствии соответствующей личностной направленности не только не имеет смысла, но и опасно в плане психологического воздействия на другого человека: человеческое сознание перестает реально оценивать существующую ситуацию, возникает риск возникновения и развития определенных профессиональных деформаций и деструкций. ua
dc.description.abstract In the article consider the problem of determination and formation of professionally important qualities of a practical psychologist in the process of professional training and retraining. Analyzed of the main scientific approaches to the definition of indicators of efficiency of the optimal personal and professional development of practical psychologist and professionally significant qualities. Noted that at the same time, professional psychological activity is a system of factors, negatively influencing on the identity of the psychologist, the effectiveness of its professional activity and define the tendency of specialists to the emergence and development of professional deformation and destructions. Justified by the need of defining the features of the development of personal and professional qualities of a psychologist. Compiled and determined personality psychologist, which are necessary for a successful professional activity, as well as undesirable personality traits of a professional psychologist. Training of practical psychologists of different kinds of effective psychological technologies in the absence of a personal orientation, is not only useless, but also dangerous in terms of psychological impact on another person’s human consciousness - ceases to realistically assess the existing situation, there is a risk of occurrence and development of certain professional deformation and destruction. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject особистісно-професійний розвиток ua
dc.subject професійно важливі якості ua
dc.subject професійна психологічна діяльність ua
dc.subject професійна компетентність психолога ua
dc.subject професійні деформації і деструкції ua
dc.subject личностно-профессиональное развитие ua
dc.subject профессионально важные качества ua
dc.subject профессиональная психологическая деятельность ua
dc.subject профессиональная компетентность психолога ua
dc.subject профессиональные деформации и деструкции ua
dc.subject personal and professional development ua
dc.subject professional qualities ua
dc.subject professional psychological activity ua
dc.subject professional competence psychologist ua
dc.subject professional deformation and destruction ua
dc.subject.classification 159.98 ua
dc.title Проблема визначення та формування професійно важливих особистісних якостей практичного психолога ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу