DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 25 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17331
Title: Розвиток креативного мислення дітей старшого дошкільного віку засобами інтегрованої мистецької діяльності
Authors: Саламатіна, Н. Ю.
Keywords: креативність
креативне мислення
синестезія
інтегративна мистецька діяльність
креативность
креативное мышление
синестезия
интегративная художественная деятельность
creativity
creative thinking
synesthesia
integrative art activity
Issue Date: 2014
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Саламатіна, Н. Ю. Розвиток креативного мислення дітей старшого дошкільного віку засобами інтегрованої мистецької діяльності / Н. Ю. Саламатіна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 25. - С. 170-175.
Abstract: У статті розглядається проблема творчого розвитку особистості у сучасному світі. Здійснено аналіз досліджень, присвячених формуванню творчого інтегративного мислення учнів, їх творчої самодіяльності та активності. Розглянуто поняття "креативність" у вузькому та широкому значенні. Зазначено, що креативність визначають як термін, яким визначаються творчі здібності індивіда і характеризуються здатністю до продукування принципово нових ідей та входять в структуру обдарованості в якості незалежного фактора. Розкриті особливості і переваги формування креативного мислення засобами різних видів мистецтва. Розглянуто особливості розвитку креативних здібностей у дітей через передачу їм досвіду творчої діяльності, виділяючи такі процесуальні риси, як самостійне перенесення раніше засвоєних знань та вмінь у нову ситуацію, бачення нової проблеми у знайомих, стандартних умовах, бачення нової функції знайомого об’єкта, усвідомлення структури об’єкта, пошук альтернативи рішення або способу розв’язання, комбінування раніше відомих способів розв’язання проблемних завдань у новий спосіб. Визначено доцільність використання інтегративної мистецької діяльності з метою розвитку креативного мислення дітей старшого дошкільного віку засобами інтегрованої художньої діяльності в умовах Хортицького національного навчально-реабілітаційного багатопрофільного центру.
В статье рассматривается проблема творческого развития личности в современном обществе. Осуществлен анализ исследований, которые посвящены формированию творческого интегративного мышления у учащихся, их творческой самодеятельности и активности. Рассмотрено понятие "креативность" в узком и широком смысле. Отмечено, что креативность определяют как термин, которым определяются творческие способности индивида и характеризуются способностью к продуцированию принципиально новых идей и входящие в структуру одаренности в качестве независимого фактора. Раскрыты особенности и преимущества формирования креативного мышления средствами разных видов искусства. Рассмотрены особенности развития креативных способностей у детей в процессе передачи им опыта творческой деятельности, выделяя такие процессуальные черты, как самостоятельный перенос ранее усвоенных знаний и умений в новую ситуацию, видение новой проблемы в знакомых, стандартных условиях; видение новой функции знакомого объекта, осознание структуры объекта, поиск альтернативного решения, комбинирование ранее известных способов решения проблемных вопросов новым способом. Определена целесообразность использования интегративной художественной деятельности с целью развития креативного мышления детей старшего дошкольного возраста средствами интегрированной художественной деятельности в условиях Хортицкого национального учебно-реабилитационного многопрофильного центра.
The article presents the problem of creative personality development in the modern society. Realized the analysis of investigations which are dedicated to the forming of the preschool aged hildren’s integrative thinking and their amateur performances and activity. The concept "creativity" as been considered in narrow and general senses. It is noted that "creativity" is used as the concept for definition of creative capabilities of a person, is marked by ability to producing new ideas and is included into the structure of cleverness as the independent factor. The peculiarities and advantages of creative thinking forming by different art forms means are represented. Viewed the peculiarities of child’s creative capabilities in the process of the creative activity experience disposal, marked out such processual ascpects as: self-consistent transfer of previously adopted knowledge to the new situation, vision of a new problem in known and standard conditions, finding new functions of the known object, searching of an alternative solution, combination of previously known methods of solutions with new methods. Determined the practicability of integrative art activities using, for the purpose of preschool age children’s creative thinking development by means of integrated art activities in the conditions of the Khortitsky national educational rehabilitational multispecialised center.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17331
Appears in Collections:Випуск 25

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Salamatina.pdf339.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.