DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К(84) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17326
Title: The modern view of the formation of readiness of the future teachers of physical culture to pedagogical interaction in sports and recreational activities
Other Titles: Сучасний погляд на формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до педагогічної взаємодії у фізкультурно-оздоровчій діяльності
Authors: Kravchenko, Y. V.
Sushchenko, L. P.
Кравченко, Ю. В.
Сущенко, Л. П.
Keywords: formation
availability
future teachers of physical culture
pedagogical interaction
sports and recreational activities
формування
готовність
майбутні учителі фізичної культури, педагогічна взаємодія
фізкультурно-оздоровча діяльність
формирование
готовность
будущие учителя физической культуры
педагогическое взаимодействие
физкультурно-оздоровительная деятельность
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Kravchenko, Y. V. The modern view of the formation of readiness of the future teachers of physical culture to pedagogical interaction in sports and recreational activities / Y. V. Kravchenko, L. P. Sushchenko // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 227-230.
Abstract: The article described the modern view of the formation of readiness of the future teachers of physical training to pedagogical interaction in sports and recreational activities. Analysis of the psychological and pedagogical literature and literature on physical culture testifies to the special attention of scientists to improve the effectiveness of the training of future teachers of physical training in the conditions of modern higher education paradigm. Product training is a teacher of physical culture, capable of performing certain types of professional activities in the field of physical training of secondary school students. The authors emphasize the importance of developing new approaches to the content and organization of the educational process, which stimulate the activity of the future teachers of physical culture to master the professionally-oriented knowledge, skills and abilities for the effective implementation of pedagogical interaction in sports and recreational activities with the students. Realization of tasks set before the institution of higher education should be aimed at a deep mastery of the future teachers of physical culture by means of pedagogical interaction in sports and recreational activities. Prospects for further research into the theoretical justification see the structural components of readiness of the future teachers of physical training to pedagogical interaction in sports and recreational activities.
У статті охарактеризовано сучасний погляд на формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до педагогічної взаємодії у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Аналіз психолого-педагогічної літератури та літератури з фізичної культури засвідчує особливу увагу науковців до підвищення ефективності професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури в умовах сучасної парадигми вищої освіти. Продуктом професійної підготовки є вчитель фізичної культури, здатний до виконання конкретних видів професійної діяльності в галузі забезпечення фізичної культури учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Автори акцентують увагу на важливості розроблення нoвих підхoдів дo змісту й oрганізації навчальнo- виховного прoцесу, які стимулюють активність майбутніх учителів фізичної культури до оволодіння прoфесійнo орієнтованими знаннями, уміннями та навичками з метою ефективного здійснення педагогічної взаємодії у фізкультурно-оздоровчій діяльності з учнями.
В статье охарактеризован современный взгляд на формирование готовности будущих учителей физической культуры к педагогическому взаимодействию в физкультурно-оздоровительной деятельности. Анализ психолого-педагогической литературы и литературы по физической культуре свидетельствует об особом внимании ученых к повышению эффективности профессиональной подготовки будущих учителей физической культуры в условиях современной парадигмы высшего образования. Продуктом профессиональной подготовки является учитель физической культуры, способен к выполнению конкретных видов профессиональной деятельности в области обеспечения физической культуры учащихся общеобразовательных учебных заведений. Авторы акцентируют внимание на важности разработки новых подходов к содержанию и организации учебно-воспитательного процесса, которые стимулируют активность будущих учителей физической культуры к овладению профессионально ориентированными знаниями, умениями и навыками с целью эффективного осуществления педагогического взаимодействия в физкультурно-оздоровительной деятельности с учащимися.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17326
Appears in Collections:Випуск 3К(84)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kravchenko_Sushchenko.pdf232.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.