DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 25 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17314
Title: Створення корекційно-реабілітаційного розвивального середовища для дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу (практичний аспект)
Authors: Лупінович, С. М.
Марієва, І. Г.
Keywords: корекційно-реабілітаційне розвивальне середовище
учні з особливими освітніми потребами
особистісно орієнтований підхід
коррекционно-реабилитационная развивающая среда
ученики с особыми образовательными потребностями
личностно ориентированный подход
correctional-rehabilitation educational space
pupils with special educational needs
person-centered approach
Issue Date: 2014
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Лупінович, С. М. Створення корекційно-реабілітаційного розвивального середовища для дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу (практичний аспект) / С. М. Лупінович, І. Г. Марієва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 25. - С. 102-107.
Abstract: У статті проаналізовано проблему створення корекційно-реабілітаційного розвивального середовища для дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу, розкрито умови та практичний досвід інклюзивної школи. Висвітлено актуальні напрямки розвитку інклюзивної освіти в Україні. Автор розкриває поняття "корекційно- реабілітаційне розвивальне середовище" та вимоги до нього, такі як: системність, діяльність, урахування специфіки, комунікація, адаптація. Особистісно орієнтовані технології вважаються автором методологічним підґрунтям створення середовища для дітей з особливими освітніми потребами: педагогіка співробітництва, технологія навчання, проблемне навчання, теорія поетапного формування розумових дій, педагогіка толерантності, особистісно-орієнтоване навчання, особистісно-розвивальне навчання та інші. Визначається загальна мета, прикінцевий результат корекційно-реабілітаційного розвивального середовища. Автор підкреслює, що якість і ефективність реабілітації дітей з порушеннями в розвитку пов’язані з особливими умовами, які забезпечують нормальне функціонування всіх органів і систем дитини: регулювання фізичної, психічної та емоційної працездатності дітей на уроках; створення в класі належного санітарно-гігієнічного, повітряного та світлового режиму; активізація рухової діяльності учнів; доброзичливе ставлення до дітей з боку педагогів та інше.
В статье проанализирована проблема создания коррекционно-реабилитационной развивающей среды для детей с особыми образовательными потребностями в условиях общеобразовательного учреждения, раскрыты условия и практический опыт инклюзивной школы. Освещены актуальные направления развития инклюзивного образования в Украине. Автор раскрывает понятие "коррекционно-реабилитационная развивающая среда" и требования к ней, такие как: системность, деятельность, учет специфики, коммуникация, адаптация. Личностно ориентированные технологии считаются автором методологическим основанием создания среды для детей с особыми образовательными потребностями: педагогика сотрудничества, технология обучения, проблемное обучение, теория поэтапного формирования умственных действий, педагогика толерантности, личностно-ориентированное обучение, индивидуальное развивающее обучение и другие. Определяется общая цель, конечный результат коррекционно-реабилитационной развивающей среды. Автор подчеркивает, что качество и эффективность реабилитации детей с нарушениями в развитии связаны с особыми условиями, которые обеспечивают нормальное функционирование всех органов и систем ребенка: регулирование физической, психической и эмоциональной работоспособности детей на уроках, создание в классе необходимого санитарно-гигиенического, воздушного и светового режима, активизация двигательной деятельности учащихся; доброжелательное отношение к детям со стороны педагогов и прочее.
In the article it is analyzed the problem of creation of correctional-rehabilitation space for children with special educational needs in conditions of general educational institution, presented the conditions and practical experience of an inclusive school. Relevant tendencies of inclusive education in Ukraine are presented in the article. The author disclosed the concept «correctional-rehabilitation educational space» and requirements for it, such as: consistency, activity, specific considerations, communication, adaptation. Person-centered technologies are considered by the author as the methodological base of the space creation for the children with special educational needs: pedagogy of cooperation, the technology of education, problem-based learning, theory of phased forming mental efforts, pedagogic of tolerance, personal-centered education, individual developmental teaching etc. Determined the common aim and the eventual result of correctional-rehabilitation space. The author stressed that quality and effectiveness of children with developmental disabilities rehabilitation are connected with special conditions, which ensures the functioning of all child’s organs and organ systems: the regulation of physical, mental and emotional working efficiency at the lessons, creation of hygienic and sanitary conditions, airy and light regime, activation of child’s physical activity; friendly attitude to the children from the teachers etc
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17314
Appears in Collections:Випуск 25

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lupinovych_Mariyeva.pdf337.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.