DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 25 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17296
Title: Професійна компетентність учителя як психолого-педагогічна проблема
Authors: Елькін, М. В.
Коробченко, А. А.
Keywords: учитель
компетентність
проблема
школа
престиж
причина
компетентность
teacher
competence
problem
school
prestige
reason
Issue Date: 2014
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Елькін, М. В. Професійна компетентність учителя як психолого-педагогічна проблема / М. В. Елькін, А. А. Коробченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 25. - С. 50-57.
Abstract: У статті досліджується психолого-педагогічна проблема формування професійної компетентності вчителів. Професійна компетентність вчителя розглядається як інтегральна особистісна якість, яка характеризує його здібність до розв’язання професійних проблем і типових професійних завдань, що виникають у реальних ситуаціях педагогічної діяльності, з використанням знань, умінь, навичок і нахилів, освітнього та життєвого досвіду, цінностей. У своєму дослідженні автори розкривають основні причини кризи професійної компетентності у сфері освіти, яка характерна для усіх груп педагогів – від вихователів дитячих дошкільних установ, учителів шкіл, педагогів до професорсько-викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів. На теоретичному та практичному рівнях обґрунтовується необхідність вирішення цієї проблеми. У дослідженні аналізуються праці учених, спрямовані на підвищення професійної компетентності вчителя. Автори наголошують на тому, що саме учитель має надзвичайні потенційні можливості впливати на формування світогляду особистості, політичних переконань, настроїв і моралі молоді. Але реалізація цих можливостей залежить у кожному окремому випадку від особистих якостей педагога. Окрім цього, соціальний статус професії педагога, її престиж залежить від тієї системи суспільних відносин, в якій живе і працює вчитель. Визначна роль у формуванні професійної компетентності вчителя відводиться проектній діяльності, методу проектів.
В статье исследуется психолого-педагогическая проблема формирования профессиональной компетентности учителей. Профессиональная компетентность учителя рассматривается как интегральное личностное качество, которое характеризует его способность решать профессиональные проблемы и типичные профессиональные задания, которые возникают в реальных ситуациях педагогической деятельности, с использованием знаний, умений, навыков и наклонностей, образовательного и жизненного опыта, ценностей. В своем исследовании авторы раскрывают основные причины кризиса профессиональной компетентности в сфере образования, который характерен для всех групп педагогов – от воспитателей детских дошкольных учреждений, учителей школ, педагогов до профессорско-преподавательского состава высших педагогических учебных заведений. На теоретическом и практическом уровнях обосновывается необходимость решения этой проблемы. В исследовании анализируются работы ученых, направленные на повышение профессиональной компетентности учителя. Авторы подчеркивают, что именно учитель имеет огромные потенциальные возможности влиять на формирование мировоззрения личности, политических убеждений, настроений и морали молодежи. Но реализация этих возможностей зависит в каждом отдельном случае от личных качеств педагога. Кроме этого, социальный статус профессии педагога, ее престиж зависят от той системы общественных отношений, в которой живет и работает учитель. Значительная роль в формировании профессиональной компетентности учителя отводится проектной деятельности, методу проектов.
In the article the psychological and pedagogical problem of forming of teachers’ professional competence is investigated. Professional competence of a teacher is regarded as integral personal quality, which characterises his ability to solve professional problems and typical professional tasks, existing in real situations of teaching activity, with the use of knowledge, skills and gifts, educational and life experience, values. In the researching work the authors illustrate the main reasons of the crisis of professional competence in the sphere of education, typical for each teaching group – from nurses to professors and tutors. On the theoretical and practical levels the necessity of solving this problem is settled down. In this work the scientific investigations, directed to raising the teacher’s professional competence are analysed. The authors point that it is the teacher, who has huge potential ability to influence the forming of personal ideology, political views, moral values of the youth. But the achievement of these abilities depends in each single case on personal qualities of the teacher. Besides that, the social status of pedagogical profession, its prestige depends on that system of social relations, where the teacher lives and works. The great role in the forming of teacher’s professional competence is given to design activity, method of projects.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17296
Appears in Collections:Випуск 25

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elkin_Korobchenko.pdf351.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.