DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет педагогіки та психології » Наукові праці Факультету педагогіки та психології »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17277
Title: Роль дитячої книжки у вихованні людяності в дітей дошкільного віку
Authors: Луценко, Ірина Олексіївна
Keywords: духовне виховання
дитяча художня література
базова якість особистості
людяність
доброзичливість
spiritual education
children's literature
the basic quality of personality
humanity
kindness
Issue Date: 2016
Publisher: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
Citation: Луценко, І. О. Роль дитячої книжки у вихованні людяності в дітей дошкільного віку / І. О. Луценко // Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наук. праць. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський нац. ун-т імені І. Огієнка, 2016. - Вип. 21. - Ч. 2. - С. 202-206.
Abstract: У статті з позиції сьогодення розглядається проблема використання дитячої книжки в процесі виховання людяності в дітей дошкільного віку. Аналізуються особливості виховного процесу, психолого-педагогічний потенціал дитячої літератури.
The article describes the relationship between the importance of children's books in the educational processof educationalinstitutionsand the familyand the stateof education preschool of children. The author highlights the negative impact of public events on the process of socialization of a child, forming preschoolers' supportive attitude towards people, the credibility of the human environment and a sense of security. Toimplementeducationalobjectives «toachieve true goodness»(A. Schweitzer),the authorsubstantiates thenecessityofusingbestworksofartcreatedforchildrenintheeducationalprocess;revealsthepeculiarities of active perceptionof artworksby preschool children, itsrole in the development ofsympathy andempathy. Thearticlehighlightstheconceptof«humanity»asthebasicqualityofaperson,definesthetasksof teaching humanity,revealsthe association of teaching humanity as a universal quality of education, benevolence asthe nationalfeature ofUkrainianpeople.The conditionsof teachinghumanity to preschool children, psychological and pedagogical potential of children's literature are analyzed
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17277
ISSN: 2309-9763
Appears in Collections:Наукові праці Факультету педагогіки та психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lutsenko202-206.pdfосновна стаття587.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.