DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К(84) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17259
Title: Теоретичне обґрунтування програмно-методичного забезпечення дисциплін із фізичного виховання засобами фітнес-технологій
Authors: Жамардій, В. О.
Keywords: здоров’я
студенти
фізична підготовленість
фізичне виховання
фітнес
фітнес-технології
здоровье
студенты
физическая подготовленность
физическое воспитание
фитнес
фитнес-технологии
health
physical condition
physical education
fitness
fitness techniques
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Жамардій, В. О. Теоретичне обґрунтування програмно-методичного забезпечення дисциплін із фізичного виховання засобами фітнес-технологій / В. О. Жамардій // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 178-181.
Abstract: У статті проаналізовано теоретичні й методичні аспекти програмно-методичного забезпечення дисциплін із фізичного виховання засобами фітнес-технологій, здійснено аналіз нормативних документів, що регулюють навчально- виховний процес фізичного виховання студентів, розкрито основні напрями фізичного виховання та окреслено провідні напрямки вдосконалення навчальних занять із фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів.
В статье проанализированы теоретические и методические аспекты программно-методического обеспечения дисциплин по физическому воспитанию средствами фитнес-технологий, осуществлен анализ нормативных документов, регулирующих учебно-воспитательный процесс физического воспитания студентов, раскрыты основные направления физического воспитания и обозначены ведущие направления совершенствования учебных занятий по физическому воспитанию студентов высших учебных заведений.
The article analyzes the theoretical and methodological aspects of program and methodological support of physical education by means of fitness technology. The analyz of regulations governing the educational process of physical education students is done. The basic areas of physical education and key areas for improvement classes of physical education of university students are outlined. Physical education in the system higher pedagogical education provides a wide variety of opportunities for a harmonious and spiritual development of students, health improvment, special skills and physical skills development, enhanceing physical and mental performance, tempering the body, forming ideas about healthy lifestyle, education of the need for regular exercises. The implementation of these tasks helps developing and updating the content of program and methodological support of physical education classes at universities. The novelty lies in the fact that according to the pdating the content and structure of classes of physical education by means of fitness technology the curriculum that is based on common patterns of the age of the students is theoretically grounded and developed software support of the classes of physical education.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17259
Appears in Collections:Випуск 3К(84)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhamardiy.pdf254.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.