DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 25 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17256
Title: Висвітлення процесу становлення педагогіки життєтворчості в періодичних друкованих та спеціалізованих педагогічних виданнях незалежної України
Authors: Антибура, Ю. П.
Keywords: життєтворчість
педагогіка життєтворчості
компетенції
компетентність
жизнетворчество
педагогика жизнетворчества
компетенции
компетентность
life-creation
life-creativity pedagogy
competence
capacity
Issue Date: 2014
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Антибура, Ю. П. Висвітлення процесу становлення педагогіки життєтворчості в періодичних друкованих та спеціалізованих педагогічних виданнях незалежної України / Ю. П. Антибура // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 25. - С. 5-13.
Abstract: У статті розглядається процес становлення педагогіки життєтворчості, основні ідеї якої відображаються у матеріалах періодичних друкованих та спеціалізованих українських педагогічних видань. Здійснено аналіз процесу становлення педагогіки життєтворчості в нашій країні, який дав змогу виділити три його основні етапи. Зазначено, що особливу увагу педагогіці життєтворчості стали приділяти саме після проголошення Україною незалежності та відходу від парадигм радянської школи, у період, коли українська педагогіка відроджувалася на засадах гуманізму та демократії. Визначені найвідоміші з професійних педагогічних періодичних видань сучасної України, серед яких журнали "Виховна робота в школі", "Освіта і управління", "Директор школи, ліцею, гімназії", "Завуч", "Виховна робота в школі", "Школа", "Управління школою", "Педагогіка та психологія" і цілий ряд предметних видань. Актуалізується потреба сьогодення щодо розповсюдження конкретних рекомендацій для будівництва школи нового типу – школи життєтворчості, організації її діяльності на всіх етапах функціонування навчального закладу, які будуть і надалі публікуватися в періодичних та спеціалізованих друкованих виданнях для педагогів України, поширюючи принципи педагогіки життєтворчості. Намічено перспективне завдання для подальших наукових розвідок на найближче майбутнє.
В статье рассматривается процесс становления педагогики жизнетворчества, основные идеи которой отражаются в материалах периодических и специализированных украинских педагогических изданий. Осуществлен анализ процесса становления педагогики жизнетворчества в нашей стране, который позволил выделить три его основные этапа. Отмечено, что особое внимание педагогике жизнетворчества стали уделять именно после провозглашения Украиной независимости и ухода от парадигм советской школы, в период, когда украинская педагогика возрождалась на принципах гуманизма и демократии. Определены самые известные из профессиональных педагогических периодических изданий современной Украины, среди которых журналы «Воспитательная работа в школе», «Образование и управление», «Директор школы, лицея, гимназии», «Завуч», «Воспитательная работа в школе», «Школа», «Управление школой», «Педагогика и психология» и целый ряд предметных изданий. Актуализируется потребность по распространению конкретных рекомендаций для строительства школы нового типа – школы жизнетворчества, организации ее деятельности на всех этапах функционирования учебного заведения, которые будут и дальше публиковаться в периодических и специализированных печатных изданиях для педагогов Украины, распространяя принципы педагогики жизнетворчества. Намечена перспективная задача для дальнейших научных исследований на ближайшее будущее.
This paper deals with the formation process of the life-creation pedagogy, which main ideas are reflected in the materials of specialized periodicals of Ukrainian pedagogy publications. The analysis of the formation process of the life-creation pedagogy in our country, which made it possible to highlight its three main stages, is realized. It is noted that the special attention has been paid to the life-creation pedagogy just after the proclamation of the Ukraine’s independence and the leaving the Soviet schools’ paradigms, in time when the Ukrainian pedagogy was revived on humanism and democracy principles. It is determined the most famous professional educational periodicals of modern Ukraine, including the magazines "Educational work in schools", "Education and Management", "Head of the school, lyceum, gymnasium", "Director of studies", "Educational work at school", "School", "School Management", "Pedagogy and Psychology" and a number of subjects issues. It is updated the need to spreading of specific recommendations for the construction of a new type of school – the school of life-creation, the organization of its activity in all phases of operation of the institution that will continue to be published in periodicals and specialized publications for teachers of Ukraine, spreading the principles of life-creation pedagogy. The perspective task for further scientific investigations in the near future is projected.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17256
Appears in Collections:Випуск 25

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Antybura.pdf390.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.