У статті окреслено особливості організації пізнавальної діяльності студентів СМГ у процесі занять з фізичного
виховання, а саме: рівні розвитку пізнавальної діяльності студентів СМГ, система мотивів до занять фізичними
вправами,дидактичні умови проведення занять та науково-методичне забезпечення процесу з фізичного виховання, а також
шляхи оптимізації формування в студентів СМГ прагнення до систематичних занять фізичними вправами.
В статье обозначены особенности организации
познавательной деятельности студентов СМГ в процессе занятий по физическому воспитанию, а именно: уровни развития
познавательной деятельности студентов СМГ, система мотивов к занятиям физическими упражнениями, дидактические
условия проведения занятий и научно-методическое обеспечение процесса физического воспитания, а также пути
оптимизации формирования у студентов СМГ стремления к систематическим занятиям физическими упражнениями.
The article marked features of the organization of cognitive activity of special medical group students in the process of
physical education classes, namely the levels of development of informative activity of special medical group students, the system of motives
for physical exercises, didactic conditions of training and scientific and methodological support of the process of physical education, ways to optimize the formation of special medical group students desire for systematic physical exercise, as well as the main challenges in preparing
students for professional work and the organization of independent life: to promote the most full reflection and disclosure in the minds of
students the value of sports activities for the future professional and personal formation, and on this basis, to encourage and support
appropriate treatment of all structural components of the sports activity, which would be filled with their own willingness to obtain information
freely operate acquired physical culture knowledge to implement and skills in practice. It was determined that the evaluation of educational
and recreational and sports and educational achievements of students in dynamics of training in high school should be regarded as one of
the most effective mechanisms for versatile model of education quality and the depth of the essence of the process of formation of physical
culture of man it is that he focuses not only on the uptake knowledge, but also on the ways of mastering on patterns and ways of thinking
and action on the development of cognitive powers and human creativity.