DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К(84) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16904
Title: Характеристика моделі процесу навчання фізичних вправ школярів 5-9 класів з відхиленнями у стані здоров’я
Authors: Бублей, Т. А.
Редько, Т. М.
Keywords: модель
фізичні вправи
школярі
нозології
диференціація фізичних навантажень
модель
физические упражнения
школьники
нозологии
дифференциация физических нагрузок
model
exercise
students
nosology
differentiation of physical activity
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Бублей, Т. А. Характеристика моделі процесу навчання фізичних вправ школярів 5-9 класів з відхиленнями у стані здоров’я / Т. А. Бублей, Т. М. Редько // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 94-97.
Abstract: В даній статті описано модель процесу навчання фізичних вправ школярів 5-9 класів з відхиленнями в стані здоров’я. Охарактеризовано сучасний стан теорії і практики фізичного виховання школярів з ослабленим здоров’ям. Розглянуто ряд факторів, що у сукупності своїй формують здоров’я учнівської молоді та впливають на нього протягом навчання у школі, зміст, форми і засоби навчання фізичних вправ, основні підходи до диференціації фізичних навантажень для учнів з нозологіями. Описано взаємозв’язок впливу на процес навчання фізичних вправ між об’єктом та суб’єктом.
В данной статье описано модель процесса обучения физическимупражнениям школьников 5-9 классов с отклонениями в состоянии здоровья. Охарактеризовано современное состояние теории и практики физического воспитания школьников с ослабленным здоровьем. Рассмотрен ряд факторов, которые в совокупности своей формируют здоровья учащейся молодежи и влияют на него в течение обучения в школе, содержание, формы и методы обучения физических упражнений, основные подходы к дифференциации физических нагрузок для учащихся с нозологиями. Описаны взаимосвязь влияния на процесс обучения физических упражнений между объектом и субъектом.
This article describes the model of teaching exercise classes 5-9 students with disabilities in health. Characterize the current state of theory and practice of physical education students with poor health. A number of factors, which together form the health of its students and affect him for schooling, content, form and means of training exercise, the main approaches to differentiation of physical activities for students of nosology. Describe the relationship of influence on learning exercise between object and subject. To solve the tasks of research analyzed a number of scientific works on pedagogy, psychology, physiology and physical education, systematized data on the characteristics of exercise training secondary school pupils with disabilities in health, grounded structural and systematic approach, the factors that influence the success of the learning process of exercise students 5-9 grades with poor health and built a model that is a theoretically and practically created a structure that reflects the components of the overall educational system and visual form. Аnalysiss cientifican deducationalsources, it can bearguedt the model of the educational process most lybuiltas a seque nce of learning, their contentand the expected result sin there lation ship between the partiest ot heed ucational process; model training various specialist scovering a set of personality traits that are of general relevancet of utureactivities, the listof know ledgeand skills, which should ideally rexpert
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16904
Appears in Collections:Випуск 3К(84)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bubleу_Red’ko.pdf333.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.