У статті охарактеризовано когнітивний компонент у структурі готовності майбутніх фахівців з фізичної
реабілітації до роботи з відновлення здоров’я спортсменів. Проаналізовано результати поінформованості студентів щодо
особливостей майбутньої професійної діяльності, пов’язаної з відновленням здоров’я спортсменів, яка включала теоретичну
обізнаність щодо методів, принципів і засобів відновлення здоров’я спортсменів засобами фізичної реабілітації. Вивчено рівень
ознайомлення майбутніх фахівців з фізичної реабілітації з системою заходів, необхідних для застосування з метою відновлення
здоров’я після отриманої травми, втоми або після захворювання спортсменів.
В статье охарактеризованы
когнитивный компонент в структуре готовности будущих специалистов по физической реабилитации к работе по
восстановлению здоровья спортсменов. Проанализированы результаты осведомленности студентов об особенностях
будущей профессиональной деятельности, связанной с восстановлением здоровья спортсменов, которая включала
теоретическую осведомленность о методах, принципах и способах восстановления здоровья спортсменов средствами
физической реабилитации. Изучен уровень ознакомления будущих специалистов по физической реабилитации с системой мер,
необходимых для применения с целью восстановления здоровья после полученной травмы, усталости или после заболевания
спортсменов.
The article described the cognitive component in the structure of readiness of the
future experts in physical rehabilitation to work to restore the health of athletes. The results of the awareness of students about the features
of the future professional activities related to the restoration of the health of athletes, which included theoretical knowledge about the
methods, principles and methods of restoring the health of the athletes physical rehabilitation facilities. In our study, cognitive component in
the structure of future specialists in physical rehabilitation work to restore the health of athletes is regarded as an integral quality of the
individual, providing its desire to realize their cognitive potential in solving professional tasks related to the activities aimed at restoring health
'I athletes. Investigating the matter, we found that modern expert in physical rehabilitation can successfully meet its tasks in professional
activity only necessary for having this professionally oriented knowledge. Studied the level of familiarization of future specialists in physical
rehabilitation from a system of measures necessary for the application in order to restore health after an injury, fatigue or illness after the
athletes.