В статті визначено зміст поняття "диференційоване фізичне виховання" та його відмінність від традиційного змісту
відповідних уроків. Зроблено аналіз процесу програмування фізичного виховання як одного з варіантів нормативного
прогнозування. Розглянуті критерії ефективності програмування розвивально-оздоровчих занять: гармонійний рівень фізичного
розвитку (за співвідношенням тотальних розмірів тіла), належний рівень прояву рухових здібностей і нормальний рівень
фізичного здоров’я. У відповідності до основних умов оптимального керування, необхідно виміряти вихідні аналогічні
характеристики в учнів, порівняти їх із заданою моделлю, визначити відмінність між ними та розробити моделі програм
послідовного просування до мети.
Цільові моделі конкретизують педагогічні завдання, дозволяють підібрати засоби й методи, адекватні типологічним
(індивідуальним) особливостям тих, хто займається. При цьому здійснювати систематичний педагогічний контроль,
враховуючи причини зниження показників: перенесені захворювання, вплив несприятливих факторів навколишнього середовища,
помилки в розроблених програмах.
В статье определено содержание понятия "дифференцированное физическое воспитание" и его
отличие от традиционного содержания соответствующих уроков. Проведен анализ процесса программирования физического
воспитания как одного из вариантов нормативного прогнозирования. Рассмотренные критерии эффективности
программирования оздоровительно-развивающих занятий - гармонический уровень физического развития (по соотношениею
тотальных размеров тела), надлежащий уровень проявления двигательных способностей и нормальный уровень физического
здоровья. В соответствии с основными условиями оптимального управления, необходимо измерить исходные аналогичные
характеристики у учеников, сравнить их с заданной моделью, определить отличие между ними и разработать модели
программ последовательного продвижения к цели.
Целевые модели конкретизируют педагогические задачи, позволяют подобрать средства и методы, адекватные
типологическим (индивидуальным) особенностям тех, кто занимается. При этом осуществлять систематический
педагогический контроль, учитывая причины снижения показателей: перенесенные заболевания, влияние неблагоприятных
факторов окружающего среды, ошибки в разработанных программах.
The
paper defines the concept of "differentiated physical education" and its contrast to the traditional content of the lessons. Programming of
physical education was analyzed as one of the variants of normative forecasting. Performance criteria for programming of recreational and
developmental lessons are examined such as well-balanced level of physical development (determined from the proportion of total body
measures), appropriate level of motor abilities manifestation, and normal level of physical health. In accordance to the basic conditions for
optimal control, it is necessary to measure the similar baseline characteristics of the students, to compare them with the given model, to
determine the difference between them, and to develop models of programs for consistent progress toward a goal.
Target models specify pedagogical tasks and allow you to choose the means and methods relevant to typological (individual)
characteristics of the students involved in the lessons, and at the same time, to provide systematic pedagogical control considering the
reasons for the decline of performance indices such as past illnesses, impact of adverse environmental factors, mistakes in the developed
programs.