У статті розглядаються особливості уваги як функції, що є частиною психічних процесів у дітей з ЗПР. Проаналізовано, що специфічною проблемою для дітей з ЗПР є не сформованість пізнавальної, пошукової мотивації;
самоконтролю. Обґрунтовано, що на рівень розвитку уваги у дітей найбільш суттєво впливають: мовлення, що розвивається під впливом навчання; наслідування поведінки дорослих; розумова діяльність. Психологічне обстеження за допомогою спостереження, бесіди, методики «Запам’ятай і розстав крапки», методики «Простав значки», методики «Знайди і викресли», методики «Знайди відмінності», методики «Розмалюй другу половинку» підтвердили теоретичний висновок про виснаженість уваги даної категорії дітей та важливості комплексного корекційного впливу. Намічено основні напрямки психокорекційної роботи з урахуванням психологічних особливостей уваги дітей з ЗПР.
В статье рассматриваются особенности внимания как функции, которая является частью психических процессов у
детей с ЗПР. Проанализировано, что специфической проблемой для детей с ЗПР является несформированность
познавательной, поисковой мотивации, самоконтроля. Обосновано, что на уровень развития внимания у детей наиболее существенно влияют: речь, развиваемая под воздействием обучения; подражание поведению взрослых; умственная деятельность. Психологическое обследование с помощью наблюдения, беседы, методики «Запомни и расставь точки», методики «Проставь значки», методики «Найди и вычеркни», методики «Найди отличия», методики «Раскрась вторую половинку» подтвердили теоретический вывод про истощение внимания данной категории детей и важности комплексного коррекционного воздействия. Намечены основные направления психокоррекционной работы с учетом психологических особенностей внимания детей с ЗПР.
The article discusses the features of the attention; as a function which is part of mental processes; in children with mental
retardation. The article analyses that particular a problem for children with mental development delay is no formation cognitive,
searching motivation; self-control. It is proved that on the level of development of attention for children most substantially influence:
speech that develops under the influence of education; imitating the behavior of adults; mental activity. Psychological inspection bymeans of observation, conversation, method «Remember and dot», method «To put down the icons», method «Find and cross out», method «Find differences», method «Paint mate» was confirmed theoretical conclusion about exhaustion of attention of this category of children and importance of complex correction influence. Are set basic directions of psychological and pedagogical recommendations taking into account of psychological characteristics attention of children with mental retardation.