У статті розглянуто проблему оцінки ефективності психологічного супроводу дітей з аутизмом. Зокрема,
проаналізовано методи такої оцінки, як один з них відзначено психологічну діагностику. Здійснено експериментальне
дослідження ефективності проведеного психологічного супроводу із застосуванням первинної та повторної психологічної діагностики, відтак наведені результати підтверджують дієвість такого супроводу. На основі виконаних досліджень за показниками істотного зрушення після проведення формувального експерименту в експериментальній групі і відсутності істотних змін, зокрема тенденції до негативних змін, у контрольній групі визначено основні чинники ефективності психологічного супроводу дітей з аутизмом в дошкільному закладі, а саме: активізація пізнавальних психічних процесів, встановлення емоційного контакту фахівців з аутичною дитиною, сенсорна інтеграція аутичних дітей.
В статье рассматривается проблема оценки эффективности психологического сопровождения детей с аутизмом. В
частности, проанализированы методы такой оценки, как один из них отмечено психологическую диагностику. Проведено экспериментальное исследование эффективности проведенного психологического сопровождения с применением первичной и повторной психологической диагностики, а представленные результаты подтверждают действенность такого сопровождения. На основе выполненных исследований по показателям существенного сдвига после проведения формирующего эксперимента в экспериментальной группе и отсутствия существенных изменений, в частности тенденции к негативным изменениям, в контрольной группе определены основные факторы эффективности психологического сопровождения детей с аутизмом в дошкольном учреждении, которыми являются: активизация познавательных психических процессов, установление эмоционального контакта специалистов с аутичным ребенком, сенсорная интеграция аутичных детей.
In the article the problem of assessing the effectiveness of psychological support for children with autism is analysed. The
experimental study of the effectiveness of the psychological support via the second psychological assessment and surveys of
parents and professionals is held. The results that confirm its effectiveness are presented. Psychological diagnosis as a method of evaluating the effectiveness of psychological support for children with autism is noted. On the basis of the research key factors of efficiency of psychological support for autistic children in preschool institutions are identified namely: the " cognitive mental
processes activization", "emotional contact establishment of specialists with an autistic child", "sensory integration of autistic children to overcome their oversusceptibility".