У статті розглядається проблема гендерного становлення дітей, які мають порушення психофізичного розвитку, в
процесі їх соціальної адаптації. Здійснено аналіз зазначеного питання в контексті наявних науково-дослідних робіт,
висвітлено сутність і специфіку гендерного підходу у вивченні соціокультурних аспектів розвитку особистості. Зазначено
особливості соціокультурних умов процесу особистісного становлення гендерного суб’єкта на ранніх етапах дизонтогенезу. Обґрунтована необхідність цілеспрямованого психологічного впливу на процес гендерного становлення дітей з психофізичними порушеннями у ході їх соціалізації. Визначені основні напрямки та принципи психологічного супроводу процесу особистісного становлення зазначеної категорії дітей у відповідності з альтернативною стратегією гендерної соціалізації. Намічено основні тенденції вдосконалення процесу гендерної соціалізації дітей з порушеннями психофізичного розвитку в Україні.
В статье рассматривается проблема гендерного становления детей, которые имеют нарушения психофизического
развития, в процессе их социальной адаптации. Проведен качественный анализ указанного вопроса в контексте
существующих научно-исследовательских трудов, определена суть и специфика гендерного подхода в изучении
социокультурных аспектов развития личности. Указаны особенности социокультурных условий процесса личностного
становления гендерного субъекта на ранних этапах дизонтогенеза. Обоснована необходимость целенаправленного психологического влияния на процесс гендерного становления детей с психофизическими нарушениями во время их социализации. Определены основные направления и принципы психологического сопровождения процесса личностного становления указанной категории детей в соответствии с альтернативной стратегией гендерной социализации. Намечены основные тенденции усовершенствования процесса гендерной социализации детей с нарушениями психофизического развития в Украине.
The article deals the problem of gender formation children who have disorders mental and physical development, in the
process of social adaptation. It conducted a qualitative analysis of this issue in the context of existing research works, defined the
nature and specifics of the gender perspective in the study of social and cultural aspects of human development. These features of the socio-cultural conditions of the process of personal formation of the gender of the subject in the early stages dizontogeneza. The necessity of purposeful psychological influence on the process of gender formation of children with mental and physical disorders during their socialization. It identified the main directions and principles of psychological support of the process of personal formation of this category of children in accordance with the alternative strategy of gender socialization. It outlined the main trends of improvement of gender socialization process of children with impaired mental and physical development in Ukraine.